כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בידי קבוצת קומנדו

נשיא האיטי חוסל במתקפה על מעונו הפרטי

ראש הממשלה הזמני של האיטי קלוד ג'וזף הודיע כי אלמונים חיסלו את נשיא המדינה ז'ובנל מואיז. לפי הדיווח, הנשיא נהרג כשאלמונים תקפו את מעונו הפרטי

נשיא האיטי חוסל במתקפה על מעונו הפרטי
נשיא האיטי, ג'ובנייל מויס צילום: מתוך טוויטר

אלמונים תקפו את מעונו הפרטי של נשיא האיטי ז'ובנל מואיז וירו בו למוות. כך הודיע ראש הממשלה הזמני קלוד ג'וזף בהצהרה שמסר לתקשורת.

נשיא האיטי, ג'ובנייל מויס, נורה ונהרג בביתו, כך הודיע ​​ראש הממשלה הזמני קלוד ג'וזף היום (רביעי). בית המגורים של הנשיא הוציא גם הודעה רשמית לפיה ההתקפה התרחשה בסביבות השעה 1 לפנות בוקר וכי הגברת הראשונה נפצעה בהתקפה.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, ההתנקשות בוצעה על ידי קבוצת קומנדו המורכבת מ"גורמים זרים", התקשורת ציטטה בנושא את ראש הממשלה הזמני ג'וזף שאישר את הדברים.

על פי ההודעה לתקשורת. "בסביבות השעה 1 לפנות בוקר ביום רביעי, 7 ביולי, תקפה קבוצה של אנשים לא מזוהים, חלקם דוברי ספרדית, את בית המגורים הפרטי של הנשיא, הוא נפצע אנושות ומת לאחר מכן, הגברת הראשונה סבלה מפציעות", כך נכתב בהצהרה שפרסמה לשכת ראש הממשלה הזמני של האיטי, קלוד ג'וזף.

ג'וזף אמר לתקשורת כי הוא "עכשיו אחראי על המדינה". הוא גינה את "המעשה הלא אנושי והברברי", הוא קרא להרגעת הרוחות, והוסיף כי המשטרה וכוחות הביטחון במדינה השתלטו על המצב הביטחוני.

עוד אמר, "כל האמצעים ננקטו כדי להבטיח את המשכיות הנהגת המדינה ולהגן על האומה, הדמוקרטיה והרפובליקה ינצחו". הנשיא שנרצח שלט בהאיטי, המדינה הענייה ביותר באפריקה, הנשיא שלט למעשה ללא שהתקיימו בחירות, מועצת הביטחון של האו"ם, ארה"ב ואירופה קראו לקיים בחירות נשיאותיות חופשיות עם שקיפות בהאיטי עד סוף שנת 2021.

חיסול קומנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד