ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפגיעה בחרדים

בנט: "ליברמן נתן את מילתו, לי לגדעון וללפיד". צפו

לפני כחודש בראיון שנערך עמו הבטיח ראש הממשלה בנט כי ממשלתו לא תפגע בחרדים ואף ציין כי ליברמן הבטיח זאת לו, לסער וללפיד | צפו בדברים

בנט: "ליברמן נתן את מילתו, לי לגדעון וללפיד". צפו
בנט וסגל בראיון צילום: צילום מסך

לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום על גזרה חדשה לפיה 18,000 אברכים יפסיקו לקבל סבסוד למעונות יום, נרשמת מתקפה צפויה מצד חברי הכנסת החרדים והדתיים, ומצטרפים אליהם גם ח"כים מהליכוד, ואף ח"כ אחד מ'מרצ' שיושבת בקואליציה. הח"כ הוא מוסי רז שכתב: "שמח ששר האוצר מתאמץ כדי לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה. יש דרכים רבות לעשות זאת אבל אני לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים שתעמיק את העוני היא הדרך הנכונה".

אך לא רק ליברמן עומד תחת מתקפה. מי שזוכה היום לשטף ביקורות בעקבות החלטת ליברמן הוא ראש הממשלה נפתלי בנט, שהבטיח רק לפני מספר שבועות כי ממשלתו לא תפגע בחרדים ואף ציין זאת בראיון שהעניק לעמית סגל ב'חדשות 12'.

"הממשלה הזו לא תתעמר ולא תפגע באף אחד", הבהיר בנט בראיון. "אנחנו לא נהיה נגד המתיישבים, לא נגד החילונים, לא נגד הערבים, לא נגד החרדים", ציין בנט. הוא גם חשף כי "ליברמן נתן את מילתו לי, לגדעון וללפיד שלא תהיה פגיעה בחרדים". סגל שאל את בנט פעם נוספת: "לא תהיה פגיע בחרדים?", ובנט אישר: "כן, כן".

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) על שינוי תנאי הזכאות של הורים לסבסוד הממשלתי של מעונות היום לילדיהם, באופן השולל את הסבסוד בעיקר מתלמידי ישיבות חרדים כבר בשנת הלימודים הקרובה, וציין כי מטרת המהלך היא לעודד את השתלבות החרדים בשוק העבודה.

על פי הכללים החדשים של משרד האוצר, על מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אמו של הפעוט.

בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.

כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו'). ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב.

 

 

 

נפתלי בנט אביגדור ליברמן עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד