י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ארונו מגיע ארצה

בד"ה: זקן רבני לוס אנג'לס הלך לעולמו

שריד לדור דעה היה הגאון רבי פנחס גרומן זצ"ל, זקן רבני לוס אנג'לס שהוסמך להוראה על ידי הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל ונפטר לבית עולמו בשיבה טובה. ארונו יגיע מחר לארץ הקודש והוא ייטמן בהר המנוחות 

בד"ה: זקן רבני לוס אנג'לס הלך לעולמו
הגאון רבי פנחס גרומן זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מלוס אנג'לס מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה של הגאון רבי פנחס גרומן זצ"ל, זקן רבני המקום שהרביץ תורה ועמד על משמר הדת והכשרות שנים רבות והוא בן 91 בפטירתו. 

הגאון רבי פנחס גרומן זצ"ל נולד לאביו רבי ישראל גרומן זצ"ל, בבחרותו היה מראשוני תלמידי ישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד בניו גרזי', שם היה לתלמידו של ראש הישיבה הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל והוסמך על ידו להוראה בשנות החמישים.

לרב גרומן היסטוריה עשירה של הנהגה בקהילה היהודית בלוס אנג'לס. הוא הקים מחדש את מועצת הרבנות בקליפורניה, והקים ועדת כשרות קהילתית בה כיהן כיו"ר במשך 13 שנים.

הוא כיהן במסירות במשך 40 שנה כרב קהילת 'ישראל הצעיר' בלוס אנג'לס ושל בית הכנסת 'בית נפתלי'. כן שישמ במשך 23 שנים, הרב של 'בית יעקב' בלוס אנג'לס.

כל ימיו חינך והרביץ תורה ודעת, הוא העמיד את הדת על תילה בלוס אנג'לס וקיבץ והרבה חינוך וכשרות, עמד בפרץ על שמירת השבת ועסק והדיר את תורת המהר"ל, ביתו היה פתוח לכל דכפין. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, ר' דוד גרומן, ר' אהרן גרומן, ר' זאב גרומן, ובנותיו הגב' מלכה אנסבכר והגב' אסתר פוס.

הלוויתו התקיימה אמש (שלישי) בלוס אנגל'ס והיום תתקיים בלייקווד בניו גרזי' וארונו יגיע לארץ הקודש בטיסת יונטייד ביום חמישי, מסע הלוויה יצא בשעה 13:00 בצהריים (משוער) מבית הלוויות שמגר בירושלים, להר המנוחות, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

לוס אנג'לס לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד