י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פילוג ושנאה"

תנועת המחאה עתרה נגד מינוי דובר הנשיא

תנועת 'קריים מיניסטר' עתרה לבג"ץ בדרישה שיעצור את מינוי נאור יחיא, דוברו לשעבר של נתניהו והליכוד - לדובר בית הנשיא. לטענתם, היה מעורב "בקמפיינים של פילוג ושנאה ובמסע הסתה ודה לגיטימציה פרוע כנגד גורמים שונים בחברה הישראלית"

תנועת המחאה עתרה נגד מינוי דובר הנשיא
נאור יחיא צילום: משה שי, פלאש 90

תנועת המחאה 'קריים מיניסטר' עלתה שלה המחאה נגד מינויו של נאור יחיא, לשעבר דוברו של ראש הממשלה נתניהו, לדוברו של נשיא המדינה הנכנס יצחק הרצוג. אחרי שקיימה מחאה מחוץ לכנסת בזמן טקס ההשבעה, התנועה עתרה היום (רביעי) לבג"צ, באמצעות עורך הדין גונן בן יצחק, בבקשה דחופה למתן צו על תנאי אשר יורה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, לעכב את מינויו של יחיא לתפקיד דובר בית הנשיא, עד אשר לבקשתם תתקיים בנציבות בדיקה מקיפה שתבחן האם יחיא עומד בקריטריונים של עובד מדינה לאור התנהלותו בשנתיים האחרונות כדובר ראש הממשלה ודובר הליכוד.

העתירה, לאחר שמכתב מיצוי הליכים ששלחה התנועה לנשיא הנבחר, יצחק הרצוג, במסגרתו מפצירה בו התנועה לשקול מחדש את המינוי, לא נענה על ידו, ולאחר פנייה שביצעה התנועה לפרופ' הרשקוביץ, ובה דרישה לבצע בדיקה מקיפה אודות התאמת מינויו של יחיא לתפקיד, שלא זכתה אף היא למענה.

בעתירה מפרטת 'קריים מיניסטר' בהרחבה אודות מעורבותו הישירה של יחיא, שלטענתם "בקמפיינים של פילוג ושנאה ובמסע הסתה ודה לגיטימציה פרוע כנגד גורמים שונים בחברה הישראלית וביניהם: פעילי מחאת בלפור, הציבור הערבי ונציגיו, ויריבים פוליטיים של בנימין נתניהו. בנוסף, מציינת התנועה מספר מקרים בהם היה יחיא אחראי על הפצת חדשות כזב (פייק ניוז) ושקרים ששיקר באופן אישי".

עוד טוענת התנועה בעתירה כי "הטענות שהופנו כנגד יחיא אינן עומדות בקנה אחד עם המצופה מעובד מדינה. הציפייה היא, כי אדם המתמנה לתפקיד בכיר במוסד שהינו מוסד הדגל של מדינת ישראל – בית הנשיא, יהיה ללא רבב וישקף במעשיו ופעולותיו את הערכים הגלומים בבית הנשיא"

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לאחר הגשת העתירה: "נאור יחיא לקח חלק בהתרת דמם של המפגינים והוביל את מערך הפילוג וההסתה נגד מעל למחצית מהציבור. מינויו מזהם את הממלכתיות שבית הנשיא אמור לייצג. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים על מנת לעצור את המינוי הנגוע הזה ואנו דורשים מבג"צ לחייב את נציב שירות המדינה לפעול כמצופה ממנו ולבצע בדיקה עצמאית ובלתי תלויה אודות המינוי, ולהכריע האם יחיא, על שלל מעלליו אכן ראוי ועומד בסטדנרטים הערכיים המצופים מנושא משרה כה רמה וממלכתית"

קריים מיניסטר נאור יחיא יצחק הרצוג עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד