כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תמונת מצב מדאיגה

ממונה הקורונה: "התחילו להופיע מקרים גם במגזר החרדי"

פרופ' נחמן אש מסר תדרוך לתקשורת, בו התייחס לדיון שנערך מוקדם יותר בקבינט הקורונה ולצעדי ההמשך במאבק לבלימת התפשטות הנגיף. "התחילו להופיע מקרים גם במגזר החרדי והערבי. אנחנו עדיין במספרים קטנים אבל מגמת ההתפשטות ברורה", אמר אש, אבל ציין כי הוא מקווה שלא נגיע לסגר

ממונה הקורונה: "התחילו להופיע מקרים גם במגזר החרדי"
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, שצפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל משרד הבריאות מסר היום (רביעי) תדרוך לתקשורת, בו התייחס לדיון שנערך מוקדם יותר בקבינט הקורונה ולצעדי ההמשך במאבק לבלימת התפשטות הנגיף. "התחילו להופיע מקרים גם במגזר החרדי והערבי. אנחנו עדיין במספרים קטנים אבל מגמת ההתפשטות ברורה", אמר אש.

ממונה הקורונה אמר כי "מרבית המאושפזים הם מעל גיל 60, נתוני יעילות החיסון לא השתנו וחובת המסכה בחללים פתוחים לא נידונה". לדבריו, "העלייה בתחלואה נמשכת, ביומיים האחרונים יש מעל 500 מאומתים ביום ומקדם ההדבקה גבוה ועומד על 1.42".

פרופ' אש אמר כי הוא "מקווה מאוד שלא נגיע למצב של סגר. זה תלוי במספר החולים במצב קשה - אם יגיע לכדי סיכון מערכת הבריאות ונרצה לעצור את העלייה. מדובר במאות חולים במצב קשה שיהיו מאושפזים בבתי החולים".

"יש לנו מלאי מספיק של חיסונים לקבלת חיסון ראשון עד סוף השבוע, אז אנא נצלו את זה ולכו להתחסן בימים הקרובים. זו הדרך הטובה ביותר לעצור את התפשטות הנגיף", הוסיף פרופ' אש.

הפרופ' ציין כי "מאחר שווריאנט הדלתא מדבק יותר, רמת החיסון שהספיקה כדי לעצור את וריאנט אלפא הקודם כבר לא מספיקה, אז צריך יותר מחוסנים. במספרים האלה, היכולת שלנו להשתלט על ההתפרצות יותר טובה. אין לנו רצון מיוחד להטיל מגבלות שלא לצורך".

הוא התייחס גם לעניין הבידוד, ואמר: "בהתאם לבקשת ראש הממשלה אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את הבידוד. ההנחה שעומדת בבסיס הבקשה הזו היא שנוכל לקבל היענות טובה יותר מהציבור לשמירה על כל תקופת הבידוד. אנחנו נעשה את העבודה הזו לכמה ניתן לקצר והאם ניתן לקצר וזה על בסיס קיום בדיקות".

"את כל הצעדים שציינתי נוציא לפועל עוד כשבוע. אנחנו נותנים זמן להיערכות לציבור ויש צעדים שאנחנו צריכים כדי לממש אותם. הבדיקות בכניסה לקייטנות ייעשו במימון המדינה, נבצע הערכה תקציבית", ציין ממונה הקורונה.

"אנחנו הפעם רוצים לנסות לעשות את הבדיקות בצורה כזאת שזה לא בהכרח יהיה בכניסה לאירוע אלא אולי בסוג של קיוסקים. אנחנו עובדים על זה ומקווה שנוכל להוציא את זה לפועל למהירות. הבנו שהעלות על הפרט היא גבוהה מדי ובפעילויות ילדים, הכיוון שלנו הוא שזה יהיה על חשבון המדינה", דברי פרופ' אש.

קורונה חרדים נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד