י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מחליש את כוח ההצבעה"

תנועת השמאל במכתב לבנט: "מעודד עריקות"

התנועה לאיכות השלטון מתנגדת לחוק לפיצול מפלגות שחוקקה לפנות בוקר ממשלת בנט-לפיד. עם זאת התנועה שרגילה לעתור לבג"ץ נגד חוקים רבים שחוקקו ממשלות נתניהו, מסתפקת הפעם במכתב ששיגרה לראש ממששת המנדטים נפתלי בנט | "מעודד עריקוּת ונותן לגיטימציה לכלנתריזם", נטען

תנועת השמאל במכתב לבנט: "מעודד עריקות"
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט וליועצים המשפטיים לממשלה ולכנסת והביעה את התנגדותה לתיקון החוק שעבר אתמול בקריאה שלישית ומטרתו להקל על ח"כים להתפלג מסיעתם, בכך שמאפשר לקבוצה המונה ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם ללא סנקציה חוקית. זאת בנוסף לחלופה שקיימת בחוק, בה ניתן לשני חברי כנסת לפחות להתפלג מסיעתם, בתנאי כי הם מהווים שליש מהסיעה לכל הפחות.

לעמדת התנועה, "התיקון נחקק בהליך מזורז תוך מחטף וללא דיון ציבורי ראוי, בצורה הפוגעת באופי הדמוקרטי של ההליך. כך, מבקש התיקון לשנות את חוקי המשחק 'תוך כדי תנועה' ועל מנת להתאים הסדרים חוקתיים לצרכים פוליטיים פרטניים באופן ציני ופסול ולהחיל חקיקה פרסונלית על סיעות ספציפיות בכנסת הנוכחית".

לדבריהם, "תיקון זה מהווה חקיקה פרסונלית, התפורה למידותיה ולצרכיה של הממשלה ה-36. שהרי, התיקון נחקק בתחולה ישירה וללא הוראת מעבר שתחול החל מהכנסת ה-25 ואילך. כמו כן, תיקון זה בכנסת הנוכחית יכול לחול אך ורק על סיעות הליכוד ויש עתיד, שכן אלו הסיעות היחידות שמונות מעל ל-12 חברי כנסת. נזכיר, שחקיקה צריכה להיות בעלת תחולה כללית ולא להיות מכוונת לקבוצה מסוימת".

עוד הוסיפה התנועה לאיכות השלטון כי החוק "מעודד עריקוּת ונותן לגיטימציה לכלנתריזם". "מדובר בשינוי מהותי ביותר, בעל פוטנציאל השפעה משמעותית על המפה הפוליטית הנוכחית בישראל. באופן זה, התיקון מחליש את כוח ההצבעה של אותם אזרחים ואף מעקר אותו כליל".

התנועה לאיכות השלטון חוק פיצול מפלגות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד