ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"חבורת שדרנים פשיסטית"

השדרן תובע את הפרופ' שכינה אותו יהודו-נאצי

העיתונאי אראל סג"ל הגיש תביעת דיבה בסך 420 אלף שקלים נגד פרופ' עמירם גולדבלום, לאחר שכינה אותו, בין היתר, "יהודו-נאצי", "חלאת שדרן" ו"פשיסט". לאחר ששלח מכתב התראה לפני הגשת תביעה - הסיר הפרופ' את הפרסומים, הציע "לפרסם התנצלות על הכינוי 'יהודו-נאצי'", אך סירב לפצות את העיתונאי

השדרן תובע את הפרופ' שכינה אותו יהודו-נאצי
אראל סגל צילום: תאגיד השידור

העיתונאי אראל סג"ל הגיש תביעת דיבה בסך 420 אלף שקלים נגד פרופ' עמירם גולדבלום. במוקד התביעה שלושה פרסומים של גולדבלום, שניים משנת 2017 ואחד מהשנה שעברה, שבהם כינה את סג"ל, בין היתר, "יהודו-נאצי", "חלאת שדרן" ו"פשיסט". כך דווח באתר 'העין השביעית'.

בכתב התביעה שהגיש סגל נכתב: "מעולם בכל הקריירה המקצועית שלו לא כונה התובע בכינויים פוגעניים כגון אלה בהם השתמש הנתבע והוא נאלץ לעמוד בפני מעמד משפיל ומבזה בו הוא מנסה להצטדק ולהוכיח כי דברי הבלע המפורטים בפוסטים המדוברים שתפוצתם הגיעה כאמור למאות ואולי אף אלפי בני אדם, אינם אמת".

התביעה של סג"ל מתייחסת לשורת מקרים, שהראשון מהם היה בתחילת 2017, אז הציג סג"ל בתוכניתו בערוץ 20, סרטון שדימה עיתונאים ביקורתיים ואנשי אופוזיציה לנחשים הרודפים את ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. בעקבות פרסום הסרטון כתב גולדבלום בעמוד הפייסבוק שלו: "ערוץ 20 מפיץ עכשיו תעמולה נאצית מבושלת בידי היהודו-נאצי אראל סג"ל – חלאת שדרן".

המקרה השני, עליו התביעה מתייחסת, התרחש במאי אותה שנה, אחרי שערוץ 20 זכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, כתב גולדבלום בפייסבוק כי הימין בישראל "מוסר את ערוץ הכנסת לחבורת השדרנים הפשיסטית של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד ושמעון ריקלין ועירית לינור שמביעים את חיבתם לכהניסט האלים בן גביר ולאביו הרוחני מיכאל בן ארי ולפושע האלים ברוך מרזל".

המקרה השלישי התרחש בחודש אוקטובר, אז שיתף גולדלבום בפייסבוק טור ביקורת טלוויזיה שפרסמה אריאנה מלמד ב'הארץ' וכתב: "מי שמתראיין אצל הנוכלים, השקרנים, הגזענים והפשיסטים של ערוץ 20 מחבל במדינת ישראל".

בגין שלושת הפרסומים הללו הגיש סג"ל, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, תביעת דיבה. "זה לא רק הניסיון לגמד את עבודתו העיתונאית והמקצועית רבת השנים של התובע באמצעות כינויו בשלל כינויים והשמצות - אלא גם הצמדת שמו של התובע למונח יהודו נאצי, פשיסט וכיו"ב – האשמות בוטות חמורות וללא כל ביסוס שהוא", נכתב בכתב התביעה שהגיש סג"ל.

"זאת כשהאמת הפשוטה הינה כמובן הפוכה, התובע הוא בעל השקפות שמרניות מרכזיות, כל חייו הצביע למפלגות מרכזיות, דוגל ברעיונות של ליברליזם ודמוקרטיה וכל קשר בינו לבין נאציזם, פשיזם, או כל תנועה קיצונית כגון דא הוא בדמיונו של הנתבע בלבד", צוין במכתב.

לאחר שסג"ל שלח לגולדבלום מכתב התראה לפני הגשת תביעה - הסיר הפרופ' את הפרסומים, הציע "לפרסם התנצלות על הכינוי 'יהודו-נאצי'", אך סירב לפצות את העיתונאי.

"הלקוח שלך הינו איש ציבור מפורסם שעשה את שמו ואת הקריירה שלו מלהיות בוטה וגס רוח", כתב גולדבלום לעו"ד דבורין, "וכעת פתאום הוא מתגלה כעדין נפש שנפגע וסובל משפה קשה המופנית כלפיו. הדרישה לפיצוי כספי אינה מקובלת עלי ואם תעמדו עליה תצטרכו לעבור דרך תביעה לבית-המשפט".

בשנה שעברה הגיש העיתונאי עמית סגל תביעת דיבה בסך 140 אלף שקלים נגד גולדבלום, אך זו הסתיימה בתשלום לסגל בסך 5,000 שקלים בלבד ועוד תרומה לעמותה בסך 7,500 שקלים.

טרם הוגש כתב הגנה.

אראל סגל תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד