י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר הודעת משרד הבריאות

סקר: הישראלים מאמינים ביעילות החיסון לקורונה?

בסקר שערך הפרופ' קמיל פוקס לחדשות 13 נשאלו הנסקרים עד כמה הם מאמינים ביעילותו של החיסון לקורונה. לפי התוצאות, רק 34% מאזרחי ישראל מאמינים שיעילותו גבוהה

סקר: הישראלים מאמינים ביעילות החיסון לקורונה?
מבצע חיסונים בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סקר של 'חדשות 13' בשיתוף הפרופ' קמיל פוקס בדק את רמת האמון של הציבור הישראלי בחיסון לקורונה, לאחר שבשבוע האחרון דיווחו במשרד הבריאות על ירידה ביעילות החיסון מול הזן ההודי המוכנה גם זן 'דלתא', אך דווח כי הוא עדיין מגן באחוזים גבוהים מפני מחלה קשה.

לפי הסקר, 34% מהישראלים עדיין מאמינים בצורה גבוהה ביעילותו של החיסון לקורונה, 40% מקרה הישראלים מאמינים כעת בחיסון ברמה שמוגדרת "בינונית", ורק 23 אחוזים מביעים אמון נמוך ביעילות החיסון לקורונה.

כתבת הבריאות של 'חדשות 13' הילה אלרואי מציינת לצד הסקר, כי לפי אנשי מקצוע לו יחוסנו בישראל עוד חצי מיליון - 700 אלף איש, אנחנו עשויים להגיע לאותו מצב - דמוי חסינות עדר - שבו היינו קודם להתפרצות זן הדלתא שמדבק הרבה יותר מהזנים הקודמים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי זן 'הדלתא' הוא זן אחד וסביר שיהיו לנו זנים נוספים בהמשך.

בתוך כך, 521 בני אדם אובחנו אתמול (שלישי) כחיוביים לנגיף הקורונה, מתוך 85,429 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול נרשם שיא שלילי במספר המאומתים מאז חודש מרץ האחרון עם מעל 500 מאומתים ביממה.

כמו כן, גם מספר החולים המאושפזים במצב קשה עלה, ומספרם עומד על 40 לעומת 33 ביום הקודם, כש-16 מתוכם במצב קריטי, מורדמים ומונשמים.

 

קורונה סקר חיסונים חיסון לקורונה קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד