י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא מבינים את הזעם החרדי"

האם נפתלי בנט ידע על הגזירה של ליברמן

הפרשן עמית סגל טוען הערב כי ראש הממשלה נפתלי בנט הופתע כששמע על החלטתו של שר האוצר ליברמן בעניין המעונות ולדבריו הוא כלל לא דווח על זה קודם. הפרשן רביב דרוקר טוען מנגד, בנט ידע והכל נעשה בכוונה | סגל גם טוען כי שקד בונה על כניסת החרדים לקואליציה ומבהיר "זה לא יקרה"

האם נפתלי בנט ידע על הגזירה של ליברמן
בנט VS ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות הטקס הממלכתי והמרגש של השבעת הנשיא החדש של מדינת ישראל יצחק הרצוג, את מירב תשומת הלב תפס דווקא שר האוצר הטרי, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שהודיע על קיצוץ משמעותי בסבסוד לאברכים, כששינה את הקריטריונים לסיוע של המדינה במעונות יום, ומתוך כך הותיר 18,000 משפחות חרדיות שאב המשפחה אברך - ללא המענק החשוב.

חברי הכנסת החרדים והדתיים נזעקו ותקפו, כך גם בליכוד ואף ח"כ מוסי רז מ'מרצ' שהסתייג מהחלטתו של שר האוצר. מי שקולו לא נשמע סביב המהלך של ליברמן הוא ראש הממשלה נפתלי בנט, שרק לפני מספר שבועות הבטיח בראיון שהעניק לפרשן עמית סגל כי "החרדים לא יפגעו", ולדבריו ליברמן סיכם זאת מולו, מול סער ולפיד.

סגל מדווח הערב ב'חדשות 12' כי נפתלי בנט כלל לא ידע על ההודעה שהוציא היום ליברמן וכי כל זה נפל עליו בהפתעה. לדבריו, בסביבת ראש הממשלה טוענים כי מה שקרה היום זה שהוא (בנט) פשוט לא ידע. זו אינה החלטת ממשלה וליברמן לא עדכן אותו על כך. מסביבת ראש הממשלה בנט אגב מבטיחים כי לא יינקטו צעדים נוספים נגד החרדים.

מנגד, הפרשן רביב דרוקר טוען ב'חדשות 13' כי בנט ידע גם ידע על גזירת המעונות ולא ניסה לעצור את ההחלטה. לדברי דרוקר, בקואליציה יש רצון שייגבה מהחרדים מחיר, מה שאולי ידרבן אותם להיכנס בהמשך לממשלה.

סגל מציין גם כי יש עדיין תקווה סמויה אצל שרת הפנים שקד שהחרדים יצטרפו בקרוב לממשלה, במה שישחרר את הממשלה מהתלות ברע"מ. אלא שסגל מבהיר לבנט ושקד שדבר כזה לא יקרה: "כדאי לכם להתעורר מהחלום הזה", אומר הפרשן ומסביר כי כמו שהם חלמו ששיקלי יצטרף לקואליציה או שהאופוזיציה תתמוך בחוק האזרחות. החרדים לא יצטרפו, זה לא יקרה!

לטענת סגל, "יותר משהחרדים כועסים על ליברמן - הם כועסים עכשיו על בנט ושקד. הם לא מבינים את כמות הזעם שיש נגדם במגזר החרדי".

נפתלי בנט איילת שקד אביגדור ליברמן מעונות יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד