י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפני שיצא משליטה

פרופ' גבי ברבש פסימי: "לאף אחד אין מושג"

פרופ' גבי ברבש פסימי ומודאג מהעלייה בתחלואה הקשה בימים האחרונים. לדבריו יש לנקוט מספר צעדים מהירים לפני שנגלה שהתחלואה הקשה יצאה משליטה

פרופ' גבי ברבש פסימי: "לאף אחד אין מושג"
מחלקת קורונה באסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל העלייה המדאיגה בתחלואה, מסביר הפרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות כי לאף אחד מאלו שיושבים באולפנים ומרגיעים את הציבור, אין באמת מושג עד כמה החיסון יעיל במניעת מחלה קשה, ולטענתו אף הוא אינו יודע לעת עתה.

פרופ' ברבש משדר פסימיות בהתייחסו לתחלואה העולה וטוען הערב בראיון ל'חדשות 12' כי הכול זה "ניהול סיכונים" וכעת הממשלה צריכה להחליט האם היא נותנת לגל הזה להתפתח ולהגיע לממדים של אלפים שנדבקים ולגלות אז שאחוז החולים הקשים גבוה ממה שחשבנו, או שננקוט צעדים כעת כדי לעצור את הגל.

הוא מדגיש כי בתוך שמונה ימים עלינו מ-22 חולים קשה, ל-46, כשחציים מחוסנים. ולכן מסביר ברבש, השאלה היא האם אנחנו מוכנים לקחת עלינו את הסיכון הזה ולגלות עלייה מדאיגה בתחלואה הקשה, או שנחליט לנקוט צעדים שיגרמו למינימום פגיעה בכלכלה - אך ייתנו לנו את האפשרות להשתלט (אולי) על התחלואה.

ברבש מתייחס לצעדים שלדעתו יש לנקוט ואומר: "דבר ראשון זה מסכות. גם בשטחים סגורים וגם בשטחים פתוחים". ברבש מסביר כי אנחנו מוצאים כעת הדבקות גם בשטחים פתוחים וצפופים.

צעד נוסף מסביר הפרופסור, הוא סגירת הפרצות בנתב"ג. לדבריו, נדרשת אכיפה נוקשה יותר בכניסה לישראל ואף ענישה חמורה למי שמציג לדוגמא מסמך מזויף.

עוד צעדים בהם צריך לנקוט לטענת פרופ' ברבש, אכיפת בידודים של מגעים - גם של מחוסנים; בדיקות מהירות מסובסדות בכניסה לאירועים; וכן השקעה בסקרים על דעיכת החיסוניות, כדי לדעת היכן אנו עומדים ביחס ליעילות של החיסון מול הנגיף המתחדש.

גבי ברבש קורונה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד