ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חוסר סבירות קיצונית"

הח"כ החרדי שנחלץ לטובת הח"כ המורד מ'ימינה'

לאחר שהצביע נגד חוק האזרחות, 'ימינה' שוקלת להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כח"כ פורש - אלא שכעת מוגשת הצעת חוק, שמטרתה למנוע מהכרזה על ח"כ שפועל לפי ערכיו כפורש | מגיש החוק ציין את הפרת הטבחות הבחירות של 'ימינה': "חוסר סבירות קיצונית"

הח"כ החרדי שנחלץ לטובת הח"כ המורד מ'ימינה'
עמיחי שיקלי/יצחק פינדרוס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הדיווחים כי סיעת 'ימינה' שוקלת להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כח"כ פורש, כך שיוטלו עליו סנקציות, היום (רביעי) האופוזיציה הגישה הצעת חוק, שתמנע הפרשת ח"כ שנאמן להבטחות המפלגה לבוחרים.

לפי הצעת החוק, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יצחק פינדרוס, חבר כנסת שהצביע נגד הצבעת מפלגתו, בעקבות קיום הבטחת הבחירות, לא יוכרז כח"כ פורש, שעליו מוטלת המניעה להתמודד במפלגה קיימת בבחירות הבאות.

"חה"כ שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו עקב קיום הבטחת בחירות שניתנה על ידי סיעתו לבוחר, קודם הבחירות", התנה פינדרוס בדברי ההסבר להצעת החוק, "לא יחשב כפורש מסיעה".

לאחר מכן ציין את סדרת הבטחות הבחירות שהפרה סיעת 'ימינה', וכתב: "סעיף 6א לחוק יסוד: הכנסת נועד להגן על סיעות מפני מעשי יחידים שעבור תמורה יבגדו במפלגתם ויפעלו להקים או להפיל ממשלה בניגוד לעמדת סיעתם".

"בשל חוסר הסבירות הקיצונית בהפרת הבטחות בחירות רבות, ליבתיות ומשמעותיות, המחוקק לא נתן דעתו על מצב בו", הוסיף יו"ר סיעת 'יהדות התורה'.

יצחק פינדרוס עמיחי שיקלי הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד