י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
משיב לביקורת על בידרמן

טירוף: כמה ספרים מכר עמית סגל ביומיים בלבד?

גורמים בענף הספרים מעריכים כי ב-48 שעות של מכירה מוקדמת הפרשן עמית סגל מכר כ-10,000 עותקים מספרו החדש "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית" | וגם, תגובתו של סגל לביקורת על שיתוף הפעולה עם המאייר של 'הארץ'

טירוף: כמה ספרים מכר עמית סגל ביומיים בלבד?
עמית סגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפרשן עמית סגל הספיק משפט אחד בטלגרם כדי להצית את דמיונם של אלפים בישראל. זה קרה בתחילת השבוע כשסגל הודיע כי "מחר ב-11:00 בבוקר אמסור כאן הודעה חשובה". הרשת סערה וספקולציות עלו. נכנס לפוליטיקה? פורש מערוץ 12?

מהר מאוד הובהר העניין וכולם נחשפו לכך שסגל מוציא ספר חדש "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית". ביום שני נפתח "קמפיין טרום השקה" בו סגל מציע לרכוש את הספר במכירה מוקדמת דרך אתר אינטרנט ייעודי שהקים לשם כך. ציבור העוקבים והמעריצים לא אכזב וכבר ביממה הראשונה נאלץ סגל להתנצל על שהאתר קרס מספר פעמים מלחץ ההמון.

סגל בחר לשווק את ספרו באופן עצמאי ולא להשתמש ברשתות ההפצה בישראל שגובים סכומים גבוהים מדי ומשאירים לעיתים לסופר עצמו מספר שקלים בודדים. מי שפתח את הדרך לשיווק עצמאי של הספר שכתב, הוא הקומיקאי הבלתי נלאה חנוך דאום, שלפי הערכות מכר עד-כה כ-70 אלף עותקים מספרו "החיים הם תקופה קשה".

באתר 'וואלה' נכתב מפי גורמים בענף הספרים כי הערכה היא שסגל מכר במכירה המוקדמת כ-10,000 עותקים - רק ב-48 שעות הראשונות. מדובר במספר עצום, ולצורך ההשוואה - ספרו של בן כספית על נתניהו - שנחשב רב-מכר, מכר עד כה 70,000 עותקים מאז יצא.

בחשבון הטלגרם שלו התייחס אמש (רביעי) סגל לביקורת שהופנתה כלפיו על שעשה בספרו שיתוף פעולה עם מאייר הקריקטורות הנודע של עיתון 'הארץ' עמוס בידרמן, כלפיו יש ביקורת רבה בקרב הימין-חרדים. "כן, אני יודע שחלקכם כועסים על הקו שלו, כמו שיש חברים שלו שכועסים על שיתוף הפעולה איתי, הימני", הסביר סגל וסיפר כי "אנחנו עובדים יחד על הספר קרוב לשנה, והאיורים שלו בספר הם הכול חוץ משנויים במחלוקת". הוא אף הבטיח כי "בקרוב אראה כאן כמה מהם".

עמית סגל עמוס בידרמן ספר חנוך דאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד