י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הזלתי דמעת עצב"

סמוטריץ' משתף: זו הסיבה שהתאכזבתי מהנשיאים

שעות לאחר סיום תפקידו של הנשיא ריבלין וכניסת הרצוג לתפקיד, יו"ר 'הציונות הדתית' סיפר כי יצא מאוכזב מהטקס: "את ההתרגשות תפסה אכזבה, שנמהלה בעצב" | הוא נימק את אכזבתו בכך שלא היה מרוצה מהנאומים של שני הנשיאים: "אף מילה על המורשת"

סמוטריץ' משתף: זו הסיבה שהתאכזבתי מהנשיאים
ריבלין והרצוג צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתוך השמחה והממלכתיות בטקס חילופי הנשיאים אמש במליאת הכנסת, הלילה (בין רביעי לחמישי) שיתף יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' כי יצא מאוכזב מהאירוע, למרות שהגיע אליו מרוגש.

סמוטריץ' סיפר שהתאכזב מכך ששני הנשיאים לא התעסקו בהיסטוריה, מורשת והעתיד של עם ישראל, אלא בחרו לציין בנאומיהם את הפילוג והשיסוע בעם: "כל כך רציתי לבכות מהתרגשות היום בטקס הצהרת האמונים של הנשיא הרצוג".

"בסוף, לצערי, הזלתי דמעה מעצב", כתב. "כראוי למעמד הנשגב הזה, לבשתי חג. תפסתי את מקומי בהתרגשות על הזכות לכהן כחבר בכנסת ישראל במדינה היהודית המתחדשת, להיות נוכח במעמד הממלכתי החשוב הזה".

"התרגשתי מתרועת החצוצרות ותקיעת השופרות ומכניסת הפמליה המכובדת - התקבצות של כלל סמלי הריבונות שזכינו לה בארצנו, אליה זכינו לשוב לאחר אלפיים שנות גלות ונדידות", הוסיף יו"ר 'הציונות הדתית'.

ולאחר מכן הסביר מדוע התאכזב: "ואז באו הנאומים. ואת ההתרגשות תפסה אכזבה, שנמהלה בצער ובתחושת פספוס עצובה. ים של מלל טכני על המסגרת, אפס התייחסות לתוכן".

"נאומים על קרע, שסע ופילוג, ועל הצורך באחדות, חיבור, הקשבה וסובלנות", הביע סמוטריץ' את מחאתו, "אף מילה על התוכן של מדינת ישראל. על המורשת, וההיסטוריה, על העתיד, על היעוד ועל המכנה המשותף שבזכותו ובשבילו הגענו עד הלום".

"לא חסרו בשני הנאומים, זה של הנשיא היוצא וזה של הנכנס, מילים על חדשנות, ויצירתיות, והשתחררות מקיבעונות של מובן מאליו. התאכזבתי כי צפיתי", כתב.

שר התחבורה לשעבר המשיך: "יש לי הערכה רבה לנשיא הנכנס, וכמו כל עם ישראל אני מאחל לו הצלחה בתפקידו. ציפיתי ממנו לדבר על הזכות להיות נשיא של עם ישראל השב אל ארצו בתהליך ניסי של קיבוץ גלויות ותחיית האומה".

"אז אני ממש לא רוצה להשבית שמחות. אני מקווה שהנאום הזה לא מלמד על העתיד ועל תפיסתו של הנשיא את תפקידו. אני מקווה שהוא יהיה נשיא יהודי גאה בעמו ובמורשתו", סיכם.

יצחק הרצוג רובי ריבלין בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד