כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשבר בצפון אירלנד

ראש ממשלת בריטניה מזהיר מפני עזיבת היהודים

בוריס ג'ונסון מזהיר מפני עזיבת יהודים את צפון אירלנד, כתוצאה מעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי | "אם לא יהיה ניתן לספק אוכל כשר ואלמנטים דתיים, הקהילה עלולה להתמוטט"

ראש ממשלת בריטניה מזהיר מפני עזיבת היהודים
בוריס ג'ונסון צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר לחברי הפרלמנט כי נציגי הקהילה היהודית בצפון אירלנד, פנו לממשלה שתעזור מפני חשש לגבי אספקת מזון כשר, מאחר ועל פי כללי הסחר שלאחר הברקזיט, החוקים השתנו. כזכור ראש הממשלה קידם את החוקים עליהם חתם בשנת 2019 והם החלו להיכנס לתוקף בינואר 2021.

ראש הממשלה ג'ונסון הביא ראיות לוועדה מיוחדת של בית הנבחרים, וניסה להאשים את שיבוש אספקת המזון ביישום התקנות החדשות של האיחוד האירופי. "החובה היא על האיחוד האירופי, ולא על בריטניה, לעשות ויתורים בוועדה המשותפת שהוקמה כדי לפקח על פעולות ההסכם מול צפון אירלנד", הסכם ששינה את החוקים במעבר הגבול.

הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס ונשיא מועצת הקהילות היהודיות, מארי ואן דר זיל, הצטרפו ביום שלישי עם דייוויד קייל ומייקל בלק מראשי הקהילה היהודית בבלפסט לפגישה עם שר החוץ של צפון אירלנד, ברנדון לואיס, כדי לנסות לפתור את הבעיה העלולה לסיים את חיי היהודים בבלפסט שיאלצו להגר.

הם אמרו כי "אספקת מזון העומדת בהנחיות ההלכתיות שנקבעו במסורת היהודית ביבשת הבריטית, תסתיים בספטמבר הקרוב". והם הזהירו: "אם לא יהיה ניתן לספק אוכל כשר ואלמנטים דתיים, הקהילה עלולה להתמוטט".

הקונגרס היהודי האירופאי פרסם, כי הממשלה התחייבה לסייע להשאיר את האישור לייבא בשר כשר לקהילה היהודית הקטנה בצפון אירלנד על רקע חששות למחסור לאחר הברקזיט. על פי ראשי הקהילות, אוכל כשר ופריטים דתיים אחרים, כמו לולב ואתרוג לחג הסוכות, סופקו לקהילת צפון אירלנד מבריטניה בהסדר זמני לאחר הברקזיט.

עם זאת, בספטמבר הקרוב הללו ייפסקו, מה שעלול להוביל לקריסת הקהילה שמונה כ-100 משפחות הנאבקות לשרוד. מאחר והאפשרות לייבא בשר כשר מחוץ לצפון אירלנד, היא כמעט בלתי אפשרית בשל החוקים החדשים.

ראש ממשלת בריטניה ברקזיט אירלנד מזון כשר בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד