י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לצערם של התלמידים

אחרי 40 שנה: הרב אבינר פורש מישיבתו

כדי לרענן את צוות הישיבה, הבוקר, הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, החליט לפרוש מתפקידו כראש ישיבת 'עטרת ירושלים' - לאחר כ-40 שנה מאז שמונה | הוא הסביר: "אמשיך להגיע לישיבה, אלא שכבר לא אהיה ראש ישיבה" | תלמידי הישיבה ל'בחדרי': "הפסד גדול לישיבה ולתלמידים"

אחרי 40 שנה: הרב אבינר פורש מישיבתו
הרב אבינר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע החזרה למוסדות ישיבות הציונות הדתית לאחר שנת הקורונה, היום (חמישי) ראש ישיבת 'עטרת ירושלים' הרב שלמה אבינר מודיע על פרישה מהתפקיד, לאחר ארבעים שנה בו שימש כראש ישיבה.

הרב אבינר, כך על פי הפרסום ב'סרוגים', החליט לפרוש מתפקידו כראש ישיבת עטרת ירושלים, ויחל לתפקד כנשיא הישיבה. הרב הסביר כי הסיבה לכך, הוא הצורך בהנהגה חדשה למקום ולהכניס רוח חדשה לישיבה.

במקומו של הרב אבינר, יכהנו הרב אבישי צרויה והרב אביב צוברי, בוגרי הישיבה, אשר כעת ממשמשים בישיבה כר"מים ויכהנו מעתה כראשי ישיבת עטרת ירושלים, וינסו להיכנס לנעליו של הרב אבינר.

"אין זה פתאום, אלא כבר זמן רב, אני מחפש מחליף", הוא סיפר לאחר הפרישה. "ב"ה עתה מצאנו. שני ר"מים של ישיבתנו שגם למדו בישיבה וגם לימדו בה שנים רבות, תלמידי חכמים אמיתיים, וכמובן בעלי מידות טובות ויראת שמים".

הוא המשיך: "אמשיך להגיע לישיבה, אלא שכבר לא אהיה ראש ישיבה. החליטו שאהיה "נשיא" בישיבה, שאיני יודע כל כך מה הפירוש. אמשיך לתת שיעורים, לפסוק הלכות פרטיות – לא של הישיבה – לכל פונה".

"הם יבנו קומה נוספת על יסוד מה שאני הדל בניתי. משב רוח חדש. תלמידי חכמים, אין להם מנוחה, אלא תמיד ילכו מחיל אל חיל", הוסיף.

הרב אבינר פורש ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד