י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתי חשוב לשקול תרגום של הפטנטים שלכם ואיך עושים את זה?

מתי כדאי לרשום פטנט, איפה כדאי לרשום אותו ואיך משיגים את המסמכים הנדרשים על מנת לרשום פטנט במדינות נוספות?

מתי חשוב לשקול תרגום של הפטנטים שלכם ואיך עושים את זה?
פטנט צילום: 123rf

רישום פטנט הוא הליך בירוקרטי שניתן לבצע על מנת לשמר את זכות השימוש הבלעדית לבעל המצאה. תהליך רישום הפטנט מבוצע בדרך כלל על ידי רשמי פטנטים מקצועיים, והוא כרוך בתהליך ניסוח של ההמצאה, הכולל התייחסות לייחוד הפטנט והבלעדיות שלו, רישומים בנוגע לאופן הפעולה של הפטנט ועוד נתונים נדרשים.

אפשר לרשום פטנט בישראל אולם רבים ממי שבוחרים לרשום פטנט על המצאה ייחודים שלהו, בוחרים לרשום את הפטנט דווקא בארצות הברית או במדינות אחרות, נדרשים לתרגם את מסמך הנתונים המתאר את הפטנט שלהם, ויש להקפיד על תיאור איכותי ומדוייק. מתי כדאי לרשום פטנט, איפה כדאי לרשום אותו ואיך משיגים את המסמכים הנדרשים על מנת לרשום פטנט במדינות נוספות?

רישום פטנט – מה צריך להגיש ואיך זה עובד?

רישום פטנטים הוא אפשרי בישראל ובמדינות רבות נוספות. התהליך הוא דומה במרבית המדינות, והוא כפוף לאמנות בין לאומיות שמסדירות את תהליך הרישום של פטנטים. בכל מדינה המאפשרת רישום פטנט ניתן למצוא רשות המכונה רשם הפטנטים, אליו יש להגיש מסמכים בתצורה מתאימה, הכוללים התייחסות גם לאופן הפעילות של הפטנט, גם לייחוד שלו וגם לעובדה שמדובר בהמצאה שאינה מובנת מאליה. חשוב להתייחס למתחרים ושירותים / מוצרים דומים בשווקים הבין לאומיים והלאומיים, ולבחון היטב שאין פטנטים או מוצרי ם/ שירותים שכבר נמכרים והם כוללים את הפטנט שאתם מבקשים לרשום.

היכן כדאי להגיש את הפטנט שלכם לרישום?

ניתן להגיש פטנטים לרישום בישראל, הרישום של פטנט בישראל הוא בדרך כלל זול יחסית (ההערכה היא כי עלות התהליך תסתכם בכ – 10% ביחס לעלות רישום פטנט בארה"ב או במדינות אחרות) ולעיתים הוא עשוי להיות מהיר. נושא מהירות הרישום של הפטנט הוא לעיתים מהותי, מפני שעד לאישור הרישום של הפטנט הוא אינו מוגן בזכויות יוצרים.

מה שחשוב לדעת בנוגע לרישום פטנטים הוא, שזכויות היוצרים של פטנט הן מוגנות רק במדינה בה הפטנט נרשם. במילים אחרות, אין מניעה לייצר מוצרים או להציע שירותים המוגנים בזכויות יוצרים וברישום פטנט, במדינות בהן הפטנט אינו רשום. אם רשמתם את הפטנט שלכם בישראל – אין זה בלתי חוקי לייצר אותו במדינות מחוץ לישראל.

זו הסיבה, שממציאים ובעלי פטנטים רבים מעדיפים לרשום את הפטנט שלהם במספר מדינות ברחבי העולם. התהליך השכיח הוא רישום מהיר של הפטנט בישראל ורישום נוסף, בדרך כלל איטי יותר, בארה"ב ובסין (למניעת ייצור תחרותי המוני).

מגישי פטנטים מקצועיים – בדרך כלל מקצרים את התהליך

המפתח ברישום פטנטים הוא בהגשת כל המסמכים שיידרשו לרשם הפטנטים על מנת לאשר את הפטנט שלכם. על מנת לאשר את הפטנט רשם הפטנטים יבקש למצוא במסמכים שהוגשו התייחסות לנקודות הבאות:

  • תיאור הפטנט: יש להכיל במסמך תיאור של ההמצאה, על אופן הפעולה שלה
  • הוכחת הקיום של "צעד המצאתי" בפטנט: בסעיף 5 לחוק הפטנטים בישראל מוגדר הנושא של "צעד המצאתי", ויש להתייחס לנושא זה בהגשת הפטנט. חשוב להוכיח כי מדובר בפטנט שאינו מובן מאליו, שאינו נמצא בשימוש בתעשייה ושאין בעלי מקצוע שחשבו עליו או עושים בו כבר שימוש באופן תדיר.
  • הוכחת הישימות של הפטנט: עוד נקודה חשובה בתהליך הרישום של הפטנטים היא הוכחה שההמצאה אינה מופשטת ושהיא ברת יישום
  • הוכחת חדשנות: חשוב לוודא כי ההמצאה היא ראשונה מסוגה, שאין המצאות או פטנטים דומים שכבר נרשמו וכדומה.

תרגום פטנטים מדוייק – המפתח לרישום פטנטים במדינות נוספות

רבים מבעלי הפטנטים בישראל רושמים פטנט בישראל כצעד ראשון להגנה על ההמצאה שלהם מפני גניבות והעתקות. לאחר תום תהליך רישום הפטנט בישראל (התהליך אורך בדרך כלל עד 12 חודשים), ניתן להתחיל בתהליך של רישום פטנט בין לאומי (PCT) או בהגשת בקשה לרישום פטנט במדינות נוספות. על מנת להגיש בקשות אלה יש להצטייד בעותקים של מסמך התיאור של הפטנט בשפות היעד של המדינה בה מוגשת הבקשה לרישום פטנט.

בדיוק כאן נכנסים השירותים המקצועיים של משרדים המתמחים בתרגום פטנטים. שירותי תרגום פטנטים איכותיים יציעו תרגום מדוקדק (חשוב לוודא שלחברת התרגומים ניסיון בפרט בתרגום פטנטים) ובדרך כלל חשוב להקפיד על מסגרת זמנים קצרה לתרגום הפטנט על מנת לשמור על היתרון התחרותי ולהגיש את הבקשה לרישום פטנט במדינות השונות בהקדם האפשרי.

לפרטים נוספים אודות תרגום פטנטים ניתן לפנות ל- GTS  גלובל תרגומים באמצעות הקישור: https://www.gts-translation.com/he/

בהצלחה!

 

פטנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד