כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מרעילה את המסך"

בליכוד משגרים תלונה נגד הפרשנית הוותיקה

לאחר התבטאויותיה הקשות של הפרשנית רינה מצליח נגד לשכת ראש הממשלה בעקבות מינוי הדובר לשעבר לדובר בית הנשיא, בליכוד משגרים מכתב תלונה לרשות השנייה

בליכוד משגרים תלונה נגד הפרשנית הוותיקה
אולפן חדשות. אילוסטרציה צילום: יצחק הררי, פלאש 90

לאחר שהפרשנית הוותיקה של 'חדשות 12' רינה מצליח יצאה במתקפה קשה ובוטה נגד הדובר לשעבר של לשכת נתניהו, נאור יחיא, שמונה לדובר בית הנשיא הנבחר הרצוג, ובדבריה בסוף השבוע שעבר תקפה בבוטות את לשכת נתניהו והתנהלותה במהלך השנים, בליכוד לא מוותרים ופונים במכתב למועצת הרשות השנייה.

במכתב שמשג עו"ד של הליכוד, אבי הלוי הוא דורש מהרשות לנקוט בצעדים נגד מצליח על התבטאויותיה הקשות. בליכוד מסבירים את התלונה וכותבים: "שבוע אחרי שבוע היא (מצליח) עושה שימוש ציני ופסול בבמה שעומדת לרשותה כדי להשתלח, להכפיש ולבזות עובדי מדינה ועובדי ליכוד, רק בגלל שהם עובדים עם נתניהו והליכוד".

לדבריהם, "רינה מצליח מרעילה את המסך והגיע הזמן שהאחראים עליה ידאגו להפסיק את ההסתה הפוליטית שלוחת הרסן שלה ששוברת כל נורמה מינימאלית של עיתונאות".

כזכור, בשבוע שעבר התחוללה סערה גדולה סביב מינויו של ינון יחיא, יועצו לשעבר של נתניהו בלשכת ראש הממשלה, לדובר בית הנשיא הנבחר בוז'י הרצוג. בשמאל תקפו וטענו כי המינוי לא ראוי כיוון שיחיא נטל חלק בדוברות של לשכת נתניהו שאחראית על הסתה ופילוג נגד חלקים בעם.

בסוף השבוע החולף התייחסה לנושא הפרשנית הוותיקה רינה מצליח ותקפה בחריפות את המינוי וכן את לשכתו של נתניהו כשכיהן כראש ממשלה: "ישנה בעיה מוסרית הכרוכה במיניו של יחיא לתפקיד עוזרו של נשיא המדינה", אמרה מצליח. "הבעיה היא לא שיחיא מזוהה פוליטית עם צדה הימני של המפה וגם לא שעבד עם נתניהו בתקופת כהונתו כראש הממשלה – הבעיה המרכזית היא העובדה שיחיא קידם את מסע ההסתה של נתניהו ולקח חלק בתקיפות הבלתי פוסקות שלו נגד השמאל הישראלי".

עוד תקפה מצליח: "הלשכה של נתניהו הייתה לשכה שפגעה מאוד בחלקים רבים בציבור הישראלי, החל בדה-לגיטימציה שעשה ראש הממשלה לשעבר לתקשורת הישראלית, המשך בהפיכתו של כל אדם שלא תמך בו לבוגד במדינה ועד להפיכת עיתונאים רבים למשתפי פעולה עם ארגונים קיצוניים".

היא התייחסה ליחיא ואמרה: "מדובר באדם שלקח חלק בקבוצה שכל מטרתה הייתה להתיר את דמם של השמאל ושל התקשורת בישראל. בעיניי, לא ראוי שאותם אנשים שלקחו במסע ההסתה והטינוף של ראש הממשלה נתניהו – יעבדו במוסד ממלכתי כמו משכן נשיא מדינת ישראל. לפחות עד שיתנצלו בפני האלפים שנפגעו מהתנהגותם".

רינה מצליח הרשות השניה נאור יחיא בנימין נתניהו יצחק בוז'י הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד