י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חדש מבית היוצר של ליברמן

לא רק מעונות: יופסק מימון טיולי בין הזמנים לבני הישיבות

יממה לאחר 'גזירת המעונות': אביגדור ליברמן הבטיח מריצות ושנאה, והוא מוכיח כי כשמדובר בחרדי, הוא ממלא את הבטחותיו, לאחר פרסום גזירת המעונות, הגיב היום חבר מפלגתו כי יקוצץ התקציב שסייע לממן טיולי בין הזמנים לעשרות אלפי בני ישיבות: "הפרויקט לא יימשך במתכונתו הנוכחית וישתנה באופן שיתאים להגשמת החזון והיעדים של המשרד"

לא רק מעונות: יופסק מימון טיולי בין הזמנים לבני הישיבות
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

לאחר פרסום 'גזירת המעונות' על ידי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מצטרף היום (חמישי) חבר סיעתו השר עודד פורר ומסלק את התכנית של דרעי למימון טיולים בתקופת בין הזמנים, יוזמה שהיטיבה עם המוני בחורי ישיבות.

על פי תחקיר מיוחד שפורסם הבוקר ב'כלכליסט' מימן המשרד ל־46 אלף תלמידי ישיבות, במהלך תקופת 'בין הזמנים. לטענת התחקיר: "המשרד, בראשות דרעי, יצר תקציב למימון טיולים לישיבות חרדיות בימי הקיץ", למרות שבתחקיר צוין במפורש כי "המימון לטיול של לא חרדים היה 433 שקל ושל חרדים 115 שקל", בחרו עורכי התחקיר להתמקד בכמויות, סך בני הישיבות שזכו לטיולים מול שאר המגזרים, ומתוך כך ניפקו את התוצאה כי 86^ מהתקציב הלך למגזר החרדי.

במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הגיבו לתחקיר והבטיחו לקצץ גם את כבשת הרש הזו: "הפרויקט לא יימשך במתכונתו הנוכחית וישתנה באופן שיתאים להגשמת החזון והיעדים של המשרד. ככלל, כל תקציב המשרד יעבור רביזיה על מנת לחולל שינוי אמיתי בנגב, בגליל ובפריפריה" אמרו במשרד.

ב'ישראל ביתנו חגגו את ביטול היוזמה ובחשבון הטוויטר של המפלגה הדהדו את התחקיר וכתבו: "86% מהטיולים שמימן המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בתקופתו של אריה דרעי היו לתלמידי ישיבות. השר הנכנס עודד פורר החליט לשים סוף לאפליה".

כזכור ליברמן החליט אתמול על גזירה נגד האברכים, כשאלו הן פרטי התוכנית: האוצר החליט לשנות את הקריטריון להנחה במעונות יום של ויצ״ו ונעמ״ת (כ-900 ש״ח לילד בחודש) ישונה, כך שמשפחות יקבלו סבסוד רק אם: א) שני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע (חצי משרה), או ש: ב) אחד מבני הזוג עובד והשני לומד - אך רק לימודים מוכווני תעסוקה, לא כולל אברכים בישיבות ג) מטרת הצעד - לסבסד רק משפחות המשולבות, או המעוניינות להשתלב, במעגל העבודה היצרני.

בנוסף הקריטריון החדש צפוי להוביל לשלילת הסבסוד מ-18,000 משפחות שבהן 21,000 ילדים בגילאים הרלוונטיים, בעלות של 400 מיליון ש״ח בשנה, כבר החל מ-1.9 הקרוב

עוד קבע כי הקריטריון אינו מצריך תיקון חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים ע"י משרד הכלכלה בראשות אורנה ברביבאי.

ובמקביל, הנחה ליברמן את בכירי משרדו לגבש תכנית חינוך חינם מגיל אפס למשפחות עובדות - אך זו נמצאת עדיין בעבודת מטה באוצר, ותובא רק לקראת דיוני התקציב או אחריהם.

"ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד", מסר ליברמן וטען, "משנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

ישראל ביתנו עודד פורר שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד