י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תחזרו לרמב"ם

"יש מה ללבן": ליברמן מגיב לביקורות הקשות

למרות שכמה משותפיו ביקרו אותו בפומבי על קיצוץ ושלילת הסבסוד למעונות היום לילדי אברכים, שר האוצר מצדיק את החלטתו: "לילדים צריך להעניק השכלה ויכולת להשתלב בשוק התעסוקה" | הוא קרא לחרדים: "תחזרו למקורות ולדברי הרמב"ם"

"יש מה ללבן": ליברמן מגיב לביקורות הקשות
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כ-24 שעות לאחר שקיבל את ההחלטה, היום (חמישי) שר האוצר אביגדור ליברמן מתייחס לביקורת כלפיו מהקואליציה, על הפסקת סבסוד המעונות לילדי האברכים, החלטה שפוגעת בעיקר בחרדים.

שר האוצר, שמאז קבלת ההחלטה ניסו לשכנעו בקואליציה לדחות אותה, טען שהפסקת סבסוד המעונות לילדי האברכים זה מה שהם צריכים, כי כך יוכלו לצאת ולהתפרנס. בנוסף, קרא לאנשי מגזר החרדי להתעסק במקורות.

"אני מתחבר לשותפיי בקואליציה", התייחס לביקורת כלפיו מצד שותפיו. "אכן 'יש מה ללבן', לילדים צריך להעניק 'מה שהם צריכים' - השכלה ויכולת להשתלב בשוק התעסוקה, להתפרנס בכבוד ולא להתבסס על קצבאות ונדבות".

ליברמן פנה לחרדים: "ולידידיי מהמגזר החרדי, אני קורא לכם לחזור למקורות ולדברי הרמב"ם (שעבד במשרה מלאה), שאמר: 'כל המשים על לבו הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא'", ציטט.

מוקדם יותר, שר הבריאות ניצן הורביץ, ממפלגת 'מרצ' התייחס למתווה של ליברמן וביקר את קיצוץ הקצבאות: "אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים".

"ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון - אני לא בעד לשלול ממנו את זה", הוסיף בראיון ל'גלי צה"ל'.

גם חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ' ביקר את ההחלטה: "שמח ששר האוצר מתאמץ כדי לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה. יש דרכים רבות לעשות זאת אבל אני לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים שתעמיק את העוני היא הדרך הנכונה".

כאמור ליברמן החליט אתמול על גזירה נגד האברכים, ואלו הן פרטי התוכנית:

1) האוצר החליט לשנות את הקריטריון להנחה במעונות יום של ויצ״ו ונעמ״ת (כ-900 ש״ח לילד בחודש) ישונה, כך שמשפחות יקבלו סבסוד רק אם:

א) שני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע (חצי משרה), או ש:
ב) אחד מבני הזוג עובד והשני לומד - אך רק לימודים מוכווני תעסוקה, לא כולל אברכים בישיבות
ג) מטרת הצעד - לסבסד רק משפחות המשולבות, או המעוניינות להשתלב, במעגל העבודה היצרני.

2) הקריטריון החדש צפוי להוביל לשלילת הסבסוד מ-18,000 משפחות שבהן 21,000 ילדים בגילאים הרלוונטיים, בעלות של 400 מיליון ש״ח בשנה, כבר החל מ-1.9 הקרוב

3) הקריטריון אינו מצריך תיקון חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים ע"י משרד הכלכלה בראשות אורנה ברביבאי.

4) במקביל, הנחה ליברמן את בכירי משרדו לגבש תכנית חינוך חינם מגיל אפס למשפחות עובדות - אך זו נמצאת עדיין בעבודת מטה באוצר, ותובא רק לקראת דיוני התקציב או אחריהם.

אביגדור ליברמן קצבאות קצבאות לאברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד