י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברוך דיין האמת

מפרס לישראל: רבי אליהו פרוור זצ"ל

ר' אליהו פרוור זצ"ל מחשובי קהילת משהד בבני ברק שמסר את נפשו על התורה וזכה לדורות ישרים מבורכים הלך לעולמו 

מפרס לישראל: רבי אליהו פרוור זצ"ל
רבי אליהו פרוור זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך היום לעולמו ר' אליהו פרוור זצ"ל מחשובי קהילת משהד בבני ברק. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הלב עדיין פועם בחזקה עם האבידה הגדולה של איש יקר ומיוחד שעזבנו הבוקר לאנחות נשרטט כמה שורות על דמותו הגדולה.

כבר בנעוריו במשהד אשר בפרס, שם היו נאלצים לפעמים להיעצר ליד אותם פורעים שחייבו אותו להצהיר נאמנות לנביאם, ואיך היו מוסרים עצמם להתמודד עם זה, ועוד פרעות שאותם עבר עד שהגיע לארץ הקודש וביחד עם בני המשפחה קבעו את משכנם בעיר בני ברק שם היה משכנם עם שאר קהילת בני משהד ונטלו חלק בהקמת בית הכנסת המפורסם לעולי משהד בבני ברק.

המנוח זצ"ל עשה כל חייו את מלאכתו עראי ותורתו קבע, וגם בזמן שהיה עוסק למלאכתו היה מבקש לשמוע עוד חידוש ועוד דבר תורה.

ועם חזרתו מן העבודה דבר ראשון היה נכנס לבית המדרש של המקובל הצדיק רבי ניסים פרץ זצ"ל שם קבע עיתים לתורה עם חברותות או בשמיעת שיעורים במגוון תחומים.

עם פרישתו לגמלאות הניח הכל מאחוריו והיה עוסק בתורה מבוקר עד ליל לתפוס עוד ועוד שעות של תורה וכך התעלה בתורה ובקדושה עד שהוכרע על ידי מחלתו.
גומל חסדים גדול היה המנוח ז"ל ויעידו על כך תלמידי חכמים ובני תורה רבים שהיה מתקן את רכבם ללא תשלום או סכומים נמוכים העיקר לסייע ללומדי תורה.

וכך את ביתו שהשכיר למשפחת אברך. תמיד היה אומר לאלו שאמרו לו שהשכירות היא נמוכה מהמקובל, היה עונה: זה משפחת אברך שלומד תורה ואסור להעמיס עליו.

שבת קודש הייתה כולה מוקדשת ללימוד תורה עם הילדים והנכדים ובשיעורי התורה שלו. כה היה מקפיד שבשולחן השבת יהיה רק דברי תורה ושירי שבת וחלילה שלא ישוחחו בדברים בטילים.

כל הדברים הללו הם נר לרגלינו ואור לנתיבותינו כל העת. וב"ה זכה והשאיר אחריו דורות ישרים מבורכים את בניו שיבדל"א רבי דוד ורבי שלמה ראש המועצה הדתית אשקלון, ורבי יוסף. את בנותיו וחתניו הגאון רבי שניאור זלמן רווח רב קהילת משכן התורה באלעד וראש המכון למצוות התלויות בארץ, רבי שלמה זליכה ראש כולל להוראה בתל אביב. נכדים ונינים אשר כולם הולכים בדרכי השם זרע ישרים מבורך. 

בשנים האחרונות מחלתו גברה והיה מתייסר ייסורים קשים שאת כולם קיבל באהבה, והבוקר היא הכריע אותו ונפטר לבית עולמו.

הלויתו יצא בצהריים מביתו ברחוב טבריה 8 בני ברק שם יישבו בני משפחתו שבעה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד