כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ילדים 'לומדים' זוועות"

פרשת הגננת המתעללת: בית המשפט הוציא פסק דין מחמיר

בית המשפט המחוזי בלוד גזר על הגננת המתעללת כרמל מעודה בת ה-28, תשע וחצי שנות מאסר ו-400,000 ש"ח פיצויים להורי נפגעי העבירה, בגין התעללות ותקיפת הפעוטות שהיו אצלה בגן 'בייבי לאב', אותו ניהלה בראש העין

פרשת הגננת המתעללת: בית המשפט הוציא פסק דין מחמיר
כרמל מעודה מכסה עצמה באולם בית המשפט צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) על הגננת המתעללת כרמל מעודה בת ה-28, תשע וחצי שנות מאסר ו-400,000 ש"ח פיצויים להורי נפגעי העבירה, בגין התעללות ותקיפת הפעוטות שהיו אצלה בגן 'בייבי לאב', אותו ניהלה בראש העין.

הפרקליטות מסרה: "גזר הדין שהוטל היום על כרמל מעודה הוא צעד נוסף במאבק הפרקליטות בהחמרת הענישה, במקרים של התעללות ותקיפת חסרי ישע על ידי אחראי. המדובר בתיק חריג בחומרתו וכך התייחס אליו גם בית המשפט הנכבד".

"אנו תקווה כי העונש שהשית היום בית המשפט על הנאשמת יהווה תמרור אזהרה לכל המתעתד לפגוע בשלמות הגוף והנפש של פעוטות וחסרי ישע", נמסר.

המועצה לשלום הילד בתגובה לגזר הדין של כרמלה מעודה מסרה בתגובה: "רק במקרה ובזכות המצלמות שהיו שם ותיעדו את הפגיעה הקשה, ניצלו הילדים מהמשך ההתעללות. פרשת כרמל מעודה אומנם הגיעה היום לסיומה והעונש שנגזר עליה מעביר מסר חד וברור - מי שפוגע בילדים מקומו מאחורי סורג ובריח, אבל המלאכה עוד מרובה".

"הורים רושמים את ילדיהם לגנים בעלי שמות מבטיחים, נותנים אמון במטפלות ובגננות, אבל לצד גננות מסורות ומקצועיות ישנן יותר מידי מסגרות, גם ברגעים אלו ממש, בהן ילדים 'לומדים' זוועות ומאבדים את האמון הבסיסי בבני אדם", ציינו במועצה.

עוד נמסר: "מקבלי ההחלטות חייבים לזכור, שאלה לא רק פרשות שפותחות את מהדורות החדשות או מעוררות מחאות. מאחוריהן יש עשרות פעוטות, רכים בשנים שיום אחר יום אחר יום, סופגים התעללות קשה מבלי שהם יכולים להשמיע קול או לבקש עזרה. פעוטות שלולא המצלמות, שמוכיחות את אשר אירע, ימשיכו להיות נתונים להמשך התעללות קשה".

"הממשלה צריכה להישיר מבט, להסתכל לילדים בעיניים ולהבטיח שחוק המצלמות, חוק הפיקוח והתקנות שנחקקו, באופן טרגי, בדם, ייושמו במלואם וללא דיחוי", לשון תגובת המועצה לשלום הילד.

כזכור, על פי כתב האישום שהוגש נגד כרמל מעודה, היא הייתה הבעלים והמנהלת של גן משפחתון המיועד לתינוקות ולפעוטות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים. נטען כי בהזדמנויות רבות ותדירות לאורך התקופה הרלוונטית לכתב האישום ( 16.6.2019-27.5.2019 ), היא ביצעה מעשי תקיפה והתעללות באחד-עשר מהקטינים עליהם הייתה מופקדת.

בין שלל המעשים המתוארים בכתב האישום, נטען כי הכריחה ילדים לעמוד כשפניהם אל הקיר, מבלי להישען על דבר, וזאת למשך פרקי זמן שנעים בין דקות אחדות למספר שעות; כי במספר הזדמנויות קשרה את ידיו של אחד הפעוטות מאחורי גבו בצורה מכאיבה, והתירה את החבל, אם בכלל, לאחר פרקי זמן ממושכים; כי הטיחה ילדים במזרונים, בכיסאות וברצפה או כי גרמה לנפילתם; כי כיסתה ילדים בשמיכה או במזרונים וישבה עליהם תוך שהיא מונעת מהם תנועה ולעיתים חוסמת את נשימתם; וכי הכריחה ילד שהקיא לתוך צלחתו לסיים את כל תכולת הצלחת לרבות הקיא; ואלו הם, כאמור, רק מקצת המעשים המתוארים בכתב האישום.

כרמל מעודה עונש מאסר מתעללת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד