י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלושה בני ערובה

רצח נשיא האיטי: המשטרה חיסלה ארבעה

משטרת האיטי מדווחת כי ארבעה שכירי חרב נורו ונהרגו במהלך חילופי אש עם שוטרים. לפי המשטרה, הארבעה מעורבים ברצח נשיא המדינה. שניים נוספים הושמו במעצר | דווח על שלושה שוטרים שנלקחו בני ערובה ושוחררו

רצח נשיא האיטי: המשטרה חיסלה ארבעה
נשיא האיטי, ג'ובנייל מויס צילום: מתוך טוויטר

ארבעה חשודים במעורבות ברצח נשיא האיטי אמש (רביעי), נורו ונהרגו במהלך קרב יריות עם כוחות משטרה. שניים נוספים נעצרו וכעת הם שוהים במעצר. באו"ם מזהירים מפני הסלמה באלימות.

המשטרה בהאיטי הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי "ארבעה שכירי חרב" המעורבים לפי הדיווח ברצח נשיא המדינה ז'ובנל מואיז, נהרגו במהלך קרב יריות. במהלך האירוע שלושה שוטרים נלקחו כבני ערובה בקרב, אך הספיקו להשתחרר, כך סיפר ​​מפקד המשטרה לאון צ'רלס במהלך שידור טלוויזיה.

הוא הוסיף כי השוטרים עדיין מחפשים חשודים נוספים: "אנחנו רודפים אחריהם כך שגם בחילופי האש הם ייהרגו או שנתפוס אותם", אמר.

הנשיא נורה למוות בביתו על ידי קבוצת קומנדו "מתואמת היטב" ו"מאומנת מאוד וחמושה בכבדות", כך על פי שגרירות האיטי בוושינגטון. אשתו של הנשיא, הוטסה למיאמי לטיפול לאחר שנפצעה קשה.

בתו של מואיז, ג'ומארלי הייתה בבית כשההתנקשות התרחשה אך הצליחה להסתתר בחדר שינה. שני אנשי צוות מקומיים נקשרו על ידי המתנקשים אך לא נפגעו. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את "המעשה הנתעב" של הרצח.

החוקה של האיטי קובעת כי יש להחליף את הנשיא בידי השופט הראשי של בית המשפט העליון, אך הוא מת מקורונה בימים האחרונים. הוא לא היה הנשיא הראשון של האיטי שנרצח בזמן שהיה בתפקיד. השליט הראשון במדינה שנרצח בעקבות העצמאות שהביא עם מרד עבדים, היה ז'אן ז'אק דסאלין, שנרצח בשנת 1806.

איתמר אשל, ישראלי שהיה חברו של נשיא האיטי שנרצח, אמר לבן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ברדיו 103 וסיפר על ההיכרות עימו: "אני עבדתי כמומחה בהשקייה, קיבלתי מייל על פרויקט בננות מאוד גדול בהאיטי. עליתי על מטוס להאיטי, מואיז חיכה לי בשדה, נכנסנו לאוטו והוא אמר, יאללה, נוסעים לשטח. הגענו לשטח, היו שם כמויות של בולדוזרים וטרקטורים שהכינו את השטח. הוא אמר לי שהוא צריך שתוך 48 שעות אעשה לו תוכנית ל-3,000 דונם".

בהמשך, אשל סיפר גם על הביקור של מויס בישראל: "באיזשהו שלב שכנעתי אותו לבוא לארץ, ואז הוא הגיע לשלושה ימים, הוא עוד לא היה הנשיא. ביום הראשון עשיתי לו סיור במאגרי רמת הגולן, ביום השני עמק יזרעאל, וביום השלישי הגענו לנגב. הוא אמר לי שזה בדיוק מה שהוא רוצה שיהיה בהאיטי. התקדמנו עם פרויקט הבננות, עד שהוא אמר לי שאנחנו צריכים לעצור את הפרויקט כי הוא רץ לנשיאות האיטי. הוא אמר שיש אמנם 52 מועמדים, אבל הוא ידע שהוא יזכה".

רצח בני ערובה התנקשות פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד