י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביהמ"ש בביקורת על הפרקליטות

החשוד בעבירות ביטחוניות ישוחרר מחר ממעצר

למרות החשדות החמורים, בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט לשחרר מחר ממעצר את החשוד בעבירות ביטחוניות, שנעצר לפני כמה שבועות | השופט מתח ביקורת על הפרקליטות: "לא נראה לי שיש כאן משהו דרמטי, שהצלנו את מדינת ישראל באופן משמעות"

החשוד בעבירות ביטחוניות ישוחרר מחר ממעצר
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע האריך היום (חמישי) את מעצרו של האזרח הישראלי שחשוד בעבירות של ביטחון המדינה, ביממה אחת בלבד. הוא ישוחרר מחר ממעצר למרות בקשת הפרקליטות.

השופט אליהו ביתן מתח ביקורת על הפרקליטות והשב"כ בטענה כי הראיות שהוצגו הן חלשות מאוד. הוא הורה לפרקליטות להגיע לחלטה בתיק עד מחר, מאחר ולטעמו "הענפים חלשים".

"אם העובדות מאפשרות כתב אישום", אמר השופט בדיון שחלקו התקיים בדלתיים סגורות, "תגישו כתב אישום. התמונה הכוללת מאוד לא מרשימה ומיצתה את עצמה. לא נראה לי שיש כאן משהו דרמטי, שהצלנו את מדינת ישראל באופן משמעותי"

פרקליטו, עורך הדין אבי חימי מסר בתגובה להחלטתבית המשפט: "כולנו אוהבים את המדינה, לכולנו האינטרס הביטחוני חשוב, אך יחד עם זאת לא מכל זבוב צריך לעשות פיל, לפעמים זבוב הוא רק זבוב - כמו במקרה שלנו. נמתין למחר, ניעזר בסבלנות, אני מאמין באמונה שלמה שתתקבל החלטה נכונה והחשוד ישוחרר לביתו".

האזרח הישראלי נעצר בשבועות האחרונים בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות הפוגעות בביטחון המדינה. הוא נעצר במסגרת חקירה של שב"כ ומשטרת ישראל. הוא מוחזק במעצר ונחקר בידי גורמי הביטחון זה כמה שבועות. הפרשה הותרה לפרסום בעקבות בקשה שהגישו 'הארץ' ואתר 'ynet'.

 

 

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד