ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"ישפיע על היחסים בין המדינות"

ראש הממשלה המריא בחשאי לירדן; גורם ביטחוני בכיר: "נגרמה מבוכה למלך"

בשבוע שעבר נועד ראה"מ נפתלי בנט עם מלך ירדן עבדאללה בארמון בעמאן. לפי הדיווח, בפגישה שנערכה תחת מעטה חשאיות החליטו הצדדים על פתיחת דף חדש ביחסים | גורם ביטחוני בכיר מתייחס לידיעה על הפגישה ואומר כי פרסומה גורמת למבוכה למלך. "בטוח ישפיע על היחסים"

ראש הממשלה המריא בחשאי לירדן; גורם ביטחוני בכיר: "נגרמה מבוכה למלך"
נפתלי בנט צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בתוך פחות מחודש מאז נכנס לתפקידו, ראש הממשלה נפתלי בנט נועד לפגישה חשאית עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו בעמאן. כך מדווח העיתונאי ברק רביד ב'וואלה'. מדובר בטיסה ראשונה של בנט כראש ממשלה ליעד מחוץ לגבולות ישראל. 

לפי הדיווח, הפגישה בין בנט למלך עבדאללה התקיימה בשבוע שעבר תחת מעטה חשאיות ובפגישה סוכם על דף חדש ביחסים בין המדינות לאחר שבשנים האחרונות התערערו היחסים בין הארמון לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. עוד דווח כי זו פגישה ראשונה, זה חמש שנים בין ראש ממשלת ישראל למלך ירדן.

רביד מפרסם כי הבכיר הישראלי לשעבר שעדכן על פרטי הפגישה, הוסיף כי ראש הממשלה והמלך סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים וחזרה לדיאלוג נורמלי בין הצדדים, זאת כאמור אחרי יחסים מתוחים ביותר בשנים האחרונות שהגיעו עד כדי נתק ארוך בין המלך לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

‏העיתונאי ירון אברהם מפרסם כי גורם ביטחוני בכיר בתגובה לפרסום של ברק רביד על פגישת בנט-עבדאללה: "סוכם שדבר הפגישה לא ייוודע. נגרמה פה מבוכה למלך וזה בטוח ישפיע על היחסים בין המדינות שלכאורה נפתח בהן דף חדש".

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרסום.

כזכור, בתחילת פברואר השנה נועד שר הביטחון בני גנץ עם מלך ירדן עבדאללה. את דבר הפגישה חשף גנץ בשיחת זום עם פעילי מפלגתו, גנץ גם בירך על המאמר שכתב ל'ידיעות אחרונות' הנסיך הירדני חסן בן טלאל, שבו הוא קרא לקירוב בין המדינות ולקידום תהליך השלום. על נתניהו אמר גנץ: "דמות לא רצויה שם, מפריע ליחסים".

"היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והם היו יכולים להיות טובים פי אלף, יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים, ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את הקשרים. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים". כך אמר בני גנץ בשיחת הזום.

בחודש מרץ אירעה תקרית בין המדינות כאשר נסיך הכתר הירדני, חוסיין בן עבדאללה אל האשמי, תכנן להגיע לביקור ותפילה בהר הבית טרם יציאתו למכה שבערב הסעודית, ולצורך כך אף נערכו גורמי האבטחה וכביש מספר 1 נסגר בין ירושלים למעלה אדומים, אך ברגע האחרון נסיך הכתר ביטל את הגעתו.

אז פורסם כי ביקור הנסיך הירדני חוסיין בן עבדאללה בהר הבית בוטל ברגע האחרון, בגלל שלדברי גורמים בישראל הירדנים הפרו סידורי אבטחה שתואמו עם ישראל.

נפתלי בנט עמאן בני גנץ מלך ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד