י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כל הסיפורים הבלעדיים

לייבל'ה: כשנתניהו התיישב ליד קערת הפיסטוק

והשבוע: בחורי הישיבה שגדשו את מסדרונות הכנסת, כיצד קיבלו זאת הח"כים? פרטים נוספים על יום ההולדת ליו"ר סיעת 'יהדות התורה; הח"כ שניגש חזן אחרי הלילה הלבן במשכן; היכן חגגו העוזרים הפרלמנטרים והרקדן הנודע על בשר ויין? וגם היכן נפשו השבוע מיטב הידוענים

לייבל'ה: כשנתניהו התיישב ליד קערת הפיסטוק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתכונן בדחילו ורחימו לימי תשעת הימים או בשפה המדוברת ביידיש ניין טעג, הוא גם עקב בימים האחרונים אחרי הנופשים בהרים לאור פתיחת השמים והגבולות לצד הוויראנטים החדשים והפליבסטר הבועטים בכנסת והגיע למסקנה כי הכי טוב בארץ וזאת לאחר שבדק בשנה האחרונה כמעט כל מקום בעולם.

בשבוע שעבר בישר לייבל'ה על השידוך הצפוי, ואכן לאחר כמה שעות הודיע ידידנו הכתב הפוליטי המוכשר ארי קלמן כי עלה בידו. לייבל'ה שולח מכאן מזל טוב נרגש ומרומם. 

לייבל'ה הגיע השבוע באחד הלילות לכנסת, בעקבות הזמנה של חבר, תלמיד ישיבה ירושלמי, לבילוי לילה של סוף הזמן במשכן.

לייבל'ה תהה באוזני חברו על הבילוי המפוקפק, והזכיר לו את דברי מרנן ורבנן נגד דברי הכפירה הנשמעים במקום. החבר לא השתכנע וטען בלהט שהוא לא מבזבז זמנו על ספורט או בצפייה בכדורגל, וכמה שעות הנאה מהפוליטיקה מקרוב - זה לא סוף העולם.

כשלייבל'ה הגיע למשכן, הוא הרגיש שנחת ברחוב גאולה. מסדרונות הכנסת התפוצצו מתלמידי ישיבות, וניכר שחברי הכנסת לא חשים בנוח בתופעה. "לא אכפת לנו שיגיע לכאן מי שרוצה, אבל אנחנו מרגישים כמו קופים בכלוב שמגיעים להסתכל עליהם", שח לנו אחד הח"כים. חברו דווקא התרגש וטען כי הוא הולך לפתוח עמדת טשולנט וקוגל ליד יציע האורחים. "זה יהיה להיט".

באולם המליאה הדוברים התייחסו לתלמידי הישיבה שגדשו את היציעים. הגדיל לעשות יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר שנזף בתלמידים על תנועות יד מזלזלות לעבר רם בן ברק.

מנגד, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ פינדרוס התייחס לתלמידי הישיבה ואמר כי "אני בטוח שהם באו לעשות והגית בה יומם ולילה" ופצח בשיעור בגדרי נדרים, האם הנדר של בנט בר הפרה או לא?

לייבל'ה נהנה מהשיעור וחיפש את הג'ינג'י של הכנסת להגיד לו "שכייח" כמקובל בעולם הישיבות. להפתעתו, התברר כי כל המשכן הגיע לאחל ליו"ר הסיעה שכייח, לרגל יום הולדתו החמישים. "יובל אלולים זה לא פשוט", סיכם אלי ביתאן, הפאנליסט של 'בין הסדרים' וכאן מורשת.

פינדרוס היה נראה מופתע, והתברר כי האירוע תוכנן על ידי הרל''ש התזיזתי משה רבר, שבקשריו הרבים במשכן הצליח להביא לאירוע את בכירי הליכוד: בנימין נתניהו - או "ראש הממשלה" כמו שקרה לו גפני שהסביר: "אם לבנט ושקד מותר, גם לי מותר" - יריב לוין, יולי אדלשטיין וגילה גמליאל.

גם בכיר הסיעה המרכזית מוטי בבצ'יק שהיה בסוד העניין, נצפה מגיע ומתרווח באירוע. מהר מאוד הוא גילה כי הכיבוד מאכזב כמנהג בני ליטא. אך כמובן זה לא מנע מלייבל'ה ללכוד תמונה של בבצ'יק בישיבת הסיעה, כשהוא מתמחה בצילום לראשונה מאז שעזב את מנעמי השלטון במשרד השיכון.

אבל לא כולם נאלצו להסתפק בעוגות יבשות של שעת לילה מאוחרת. נתניהו מתברר, התיישב ליד מגש הפיסטוק שהביא זאבי דרוק מגבעת שאול לאירוע ופיצח אותם אחד אחד לנוכח עיניהם הכלות של הנוכחים. ח"כ פטין מולא רצה להביא כנאפה כמנהגם בני דודנו, אך נתניהו מיהר לשכנעו שירד מזה "זה מושחת מידי לגוף של קשיש כמוני".

לאירוע הגיעו כמובן בכירי יהדות התורה, הציונות הדתית וחברי מפלגות נוספות. לצד נציג הממשלה, השר עיסוואי פריג'. נתניהו ששהה במקום שעה ארוכה, דן בהרחבה עם פינדרוס על שורשי משפחתו. להפתעתו של פרוש התברר כי סב סבו של פידנרוס וסב סבו שלו הגיעו מאותה עיירה ליטאית. "זה מסביר הרבה", עקץ גפני.

באמצע האירוע השתוקק נתניהו לקצת משקה שיוריד את מליחות הפיסטוק. מזכיר סיעת ש"ס צביקה יעקובזון מיהר למזוג כוס תה קר. זה לא עזר, נתניהו ביקש קפה. אחד כזה הגיע במהירות, אך התברר כי הוא אוהב אספרסו בלי חלב.

צפו בוידאו

סגן ראש מועצת קריית יערים משה מילר, מיהר להגיש לו קפה כרצונו ונתניהו הסתודד איתו במשך שעה ארוכה. ליבל'ה מנחש שהשיחה הייתה האם רבקה רביץ, רעייתו של ראש המועצה, אכן אמרה שנשים צריכות להתמודד ברשימת יהדות התורה לכנסת. לייבל'ה מסרב להאמין שאחיינתו של חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן חתרה כך נגד דודה ויתר חברי המועצה.

בשעת לילה מאוחרת, כשהתברר שההצבעה לא מתקרבת. הגיע לאחל מזל טוב, סגן השר לשעבר ח"כ גדי יברקן שבמשך דקות ארוכות פרש את עלילות משפחתו באתיופיה. לאור הקשב הרב של הנוכחים, איים יברקן שהוא יספר גם את עלילות משפחת אמו.

לאחריו הגיע לחדר ח"כ אבי מעוז, שהתברר שחגג גם הוא יום הולדת באותו היום. מעוז החל לעלות זיכרונות עם נתניהו מימי המאבק המשותף לפני 35 שנים לשחרור אסיר ציון נתן שרנסקי. השיחה הייתה מרתקת, אך לדאבון העיתונאים וההיסטוריונים התברר כי היא לא הוקלטה או תועדה.

חיים ביטון שקפץ עם בכירי סיעת ש"ס לאירוע בין נאום לנאום, התבקש על ידי גפני, שהנחה את האירוע, לנאום. תחילה סירב, אך לאחר מכן סיפר לקול צחוקם של כולם, כי בכנסת הבין שאין צורך לדבר ממין העניין ואפשר לדבר גם על נושא שלא קשור ליום ההולדת.

בסיום האירוע הצנוע כמנהג בני ליטא, מיהר לייבל'ה לחזור לישיבה. גם בסוף הזמן יש מצווה ללמוד. מחוץ לבניין הכנסת הוא פגש בתור ארוך של תלמידי ישיבה, שהתלוננו בפניו שמאבטחי הכנסת מתנכלים אליהם כי הם חרדים. ליבל'ה טען נגדם - "הכנסת זה לא מקום לתלמידי ישיבה" ומיהר  להימלט מהמשכן.

ותמונה מעניינת מהכנסת: יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי נצפה מעיין עם ח"כ מיכאל מלכיאלי באיזה נייר. אנשי 'ליבלה' ניסו לשים את ידם על המכתב ולהבין במה מדובר ולא הצליחו.

אחרי לילה לבן, הח"כים התייצבו לתפלת שחרית בבית הכנסת. בתפקיד החזן: יעקב אשר.

לאחר מכן לייבל'ה נכנס שוב לבית הכנסת וראה את יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין מתפלל לבדו.

למחרת במזנון הכנסת ראה לייבל'ה את מ"מ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, יחד עם אברהם מנלה מהחברא קדישא משוחים להנאתם.

איש הפתקים החדש של הכנסת יונה ויזל, של ח"כ יעקב אשר, נחשף לראשונה. ויזל שעוסק יום יום בפניות, אימץ את הפתקים שיעזרו לו לעזור לציבור. 

ליבל'ה הגיע בשלישי בלילה למסעדת 'באבי' בירושלים וראה את הרקדן החרדי יענקלה קורבליט מקרב את העוזרים של הח"כים החרדים שנמלטו מהכנסת באמצע הפילבסטרים הבלתי נגמרים, כשגם הכוכב החדש של ערוץ כנסת מושי ריינר ומנכ"ל בארדיטשוב יוסף חיים אינדורסקי חוגגים על בשר ויין משובח.

אחרי טקס ההשבעה לנשיא החדש יצחק בוזי הרצוג בטקס ממלכתי במשכן הכנסת ולאחר שהצטלם עם ברהנו טגניה החליפי, ישכר זלמנוביץ, הכתב הפוליטי של רדיו "קול ברמה", נצפה בדרכו לנתב"ג בן גוריון עולה לטיסה ליעד סודי שם ינפוש בסוף השבוע הקרוב.

לייבל'ה יודע שפרשת מסעי - ואלה מסעיהם למוצאיהם רבים וטובים נראו נופשים כך גם לייבל'ה ראה את השדרן אבי חכם נופש בחברת בני משפחתו במיאמי; הנגיד לבית לעלוב שמוליק הלפרין יצא להחליף כוחות בכרתים שביוון; עו"ד שמואל דראך נסע לגאורגיה במסגרת השתלמות לשכת עורכי הדין; הזמר רולי דיקמן נצפה כובש את אוסטריה, כך גם בעל המנגן והרגש מוטי ויזל. הצלם שלומי כהן נצפה מטייל בארץ ושבת עם משפחתו בקיסריה.

בכל מקרה לייבל'ה לא פספס את החסידים שיצאו לטייל בהרי שווייץ ודאבוס. לייבל'ה ראה את הגאון רבי חיים שמרלר ראש ישיבת 'חיי תורה' יוצא עם מקל נדודים ברחובות דאבוס, כשהוא משנן את לימוד הדף היומי בעל פה.

ובחצר בית האכסניה איתניה במעלה ההר בדאבוס, פגש לייבל'ה את הרב זלמן קורניצר מבני ברק, מכוון את התנועה לקראת הגעת המוני הנופשים לתפילה.

את הרב ראובן ברייש מנכ"ל מוסדות בעלזא בבני ברק ראה לייבל'ה במנוחה שקטה במלון.

גם המשב"ק לבית בעלזא, הרב מיכל פירר, נצפה נופש במקום בעת  שהרבי שוהה למנוחה בקרית יערים טלז סטון. על הדרך פגש את הרבי מקרעטשניף ירושלים ששוחח עמו ארוכות.  

את הנגיד הערשיל פלוטשעניק ראה לייבל'ה במתחם הקניות הענק ספאר בעיירת דאבוס שבשווייץ. 

גם מנכ"ל איגוד מוסדות ויז'ניץ ר' שייע יעקב ורטהיימר בנופש בעיירת דאבוס. 

השדרן ושר השמחה מס' 1 עמי מימון, נצפה השבוע יחד עם גדול הזמר יעקב שוואקי חוגגים יחדיו בברבקיו בדיל שבניו 'גרזי. 

ואותו עמי מימון נצפה גם חוגג במחיצת הנגיד ר' ג'ו לוי, השניים ישבו לסעודה דשנה כנהוג למי שלא התראו זמן רב בגלל הקורונה. 

מיד עם הישמע הבשורה המרנינה על לידת הנין בחצר חסידות בעלזא, בן להרב חיים מאיר, שם לייבל'ה פעמיו אל בית החולים אסותא באשדוד, שם פגש את העסקן הרב יהושע גרינבוים מתאמץ להכניס מטעמים מכל טוב למחלקה הסגורה למבקרים.

איש התקשורת רפי פרלשטיין שסיים השבוע את עבודתו עם ראש העיר בית שמש הגב' בלוך, נצפה בצל הסערה העירונית סועד את ארוחת הבוקר בבית קפה מקומי בבית שמש.

רגע לפני הטיסה לפגישת עסקים בחו"ל, נצפה הנגיד הצעיר רועי אוסדיטשר רוכש משקה קר לאחר ארוחת צהרים עשירה בשכונת בית ישראל בירושלים.

בכולל 'מורשה ודעת' בבית הכנסת הגדול בבני ברק ראה לייבל'ה את אליהו ארנד מכובד בכיסא של אליהו בברית לאחד מרבני הכולל. לייבל'ה ששמע על ארנד מהקורונה ומשלל הארגונים בהם הוא חבר, נודע כי ארנד משכים קום ולומד בכולל שם כל יום לפנות בוקר.

לייבלה שמע רבות אודות ההכנות למסע הקודש של חבורת אש קודש שע"י מוסדות כנסת ישראל לפולין, ובסוף גם קיבל הזמנה אישית ליטול חלק במסע ההיסטורי.

המסע שנפתח בתפילת שחרית בבית הכנסת החרב בורשה, כשהסופר והיועץ האסטרטגי יצו פלדמן נשא דברים נרגשים ואמר בנוהג שגם כששוברים הורסים ומחריבים משאירים משהו, כאן הנאצים ימ"ש לא השאירו לא שם, לא זכר ולא שארית, ובכל זאת כלל ישראל אם אינם נביאים הרי הם בני נביאים הם ומתעקשים להתפלל במקום בו התפללו אבותינו במשך דורות.

לייבל'ה זכה לרגעים מרגשים במיוחד עם הרב אייזקס בשול בקרקא, ובבית החיים העתיק שם העתירו בני החבורה על ציון הרמ"א ושאר ענקי עולם.

שיאו של המסע היה ללא ספק בשבת בליז'נסק, בני החבורה התענגו על מאכלי הכנסת האורחים ועל דברי התורה ומשאות הקודש בהלכות זרעים ודיני בישול כשהדברים היו מאירים ומשמחים, יחד עימם שהה הרבי מזוועהיל ארה"ב וקהל חסידיו בשבת התאחדות קודם היארצייט לדודו האדמו"ר רבי שלמה (השני) מזוועהיל, כשסערת השלישי והשביעי רק הוסיפו לעונג שבת של לייבל'ה.

מה נעים היה המחזה במוצאי השבת, כשלבקשת האדמו"ר מזוויעהל ארה"ב נערך מלווה מלכה משותף לחסידים יחד עם בני חבורת אש קודש ורבני כנסת ישראל. הרבי אף הגדיל עשות וביקש ששיר אחד ישירו מניגוני זוועיהל ולאחריו שיר מניגוני 'כנסת ישראל' כך לאורך כל המלווה מלכה כשראשי כנסת ישראל טף נשאו דברי תורה במהלך סעודת המלווה מלכה.

ביום ראשון שב לייבל'ה לורשה להתענג על מטעמי איש החסד והרוח רבי פנחס עציוני שלא התקמצן על אף חתיכת בשר. 

בנתב"ג ורשה זכה לייבל'ה להפתעה מיוחדת כששוב פגש ברבי מזוויעהל ארה"ב כשהוא בדרכו לארץ לפקוד את ציון דודו הרה"ק רבי שלמה (השני) מזוועהיל זיע"א. הרבי ערך טיש יארצייט ספונטני בנתב"ג ורשה לשמחת מאות הנוסעים שחלקם זכו לראשונה להשתתף בטיש חסידי אותנטי.

ועוד ממסע הקודש: בשעות הקטנות של מוצאי שבת גילה לייבלה את הרה"צ רבי מרדכי גולדמן רב חסידי זוועהיל ארה"ב בבית שמש בשיח תורני מקיף עם הרה"ג רבי חיים ברונר, מראשי אימפריית הקירוב של כנסת ישראל ומראשי מסע הקודש. לייבל'ה רשם לעצמו שגם במהלך השבת נצפו הרה"צ והגר"ח ברונר עסוקים רבות בדברי תורה, ואין ספק שהקשר בין הבנש"ק החסידי והכוכב העולה בציבור הליטאי יכול לפתוח ציר וקשר חדש בין עולם התורה הליטאי לזה החסידי.

ומפולין חזרה לארץ הקודש, כאן החלו ללמוד מסכת סוכה, הכוכב העולה של הדף היומי הוא העסקן הנמרץ ממודיעין עילית ר' אבי חרלפ שלא חוסך בשום דבר בכדי להחדיר את לימוד הש"ס. השבוע הוא הפתיע את חבריו בשיעור אשמורת שהביא כבר את כל סט ד' מינים וסוכה למגיד שיעור..

לייבל'ה התפרס השבוע גם בכיכר ספרא וירושלים עיר הקודש, חבר מועצת העיר ירושלים ונציג סיעת 'מאוחדים' יהונתן יוסף, נצפה בתום יום עבודה בקריית העירייה כיכר ספרא, עולה על האופנוע בדרכו הביתה. לייבל'ה יודע לספר כי הנציג השני בסיעה, סגן ראש העיר אריה קינג, מקפיד גם הוא על זמינות שיא, ורוכב על אופנוע מנהלים דומה.

ורגע לפני תחילת טקס השקת 150 אופנועי 'איחוד הצלה' ברחבת עיריית ירושלים כיכר ספרא, נצפה חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן (סגן ראש העיר בקרוב?) בדרכו לפגישה בבניין המרכזי.

יממה לפני הכינוס בבית 'דגל התורה' בהשתתפות רה"ע י-ם משה ליאון והנכד הרב יעקב קנייבסקי - בצל משבר השכונות המעורבות - נצפה חבר מועצת העיר דוד בלומנשטוק בשיחות שקטות בגינת העירייה. לייבל'ה ניסה להאזין לדוברים מעבר לקו, אך ללא הצלחה.

ליבל'ה פתח ביום שלישי האחרון את עיתון ''יתד נאמן' המחולק חינם וגילה עמוד שלם על פעילות קופות הצדקה שיזם חבר מועצת העיר ירושלים (ועד לא מכבר גם מחזיק תיק הרווחה) נני גרוסבוים מופיע בטעות פעמים גם בעמוד 68 וגם בעמוד 72. שלא תדעו איזה תגובות היו באותו יום בספרא.

האיש והתרבותף פנחס ארליך, מנהל האגף לתרבות תורנית בספרא. נצפה מהלך בקריית עיריית ירושלים בדרכו לחדרו בכיכר. 

איש התקשורת יחיאל אברהם, נצפה לצד מורו ורבו הראש"ל הגר"י יוסף בכניסתו למעמד חנוכת רחוב ע"ש הרב מנחם בצרי, במוסדות 'סוכת דוד' העומדים תחת הבן ממשיך הדרך הרב יעקב בצרי. הטקס המושקע נערך בהשתתפות צמרת עיריית ירושלים ובראשם רה"ע מר משה ליאון.

ובתום מערכת בחירות סוערת במינהל הקהילתי נווה יעקב, נבחרו כלל המועמדים הספרדים לתפקיד, זאת בהובלת נציג השכונה הרב מרדכי מימרן ובתאום עם אנשי השטח יוסי פלבני ומוטי פרץ. שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות, פרש המועמד הרב משה קלפון איש אמונם של רבני השכונה, לטובת בחירת המועמד ישראל בן עזרא לתפקיד חבר המינהל הקהילתי. רבני השכונה בירכו על המהלך והודו לאיש המעש משה קלפון, על פרישתו לטובת איחוד כלל הקהילות בשכונה.

ברחובות גבעת שאול ראה לייבל'ה את בכיר ועד הישיבות הרב יצחק קופמן, כשהוא עם בנו בן השלוש שמכוסה בטלית כנהוג, בסמוך לתלמוד תורה השכונתי. לייבל'ה משער שקופמן ממשיך ללקק דבש גם באותיות.

את איש הפרסום פיני רוזנטל ראינו השבוע בפאנל בוגרים של הבצפר משמיס בדור העתיד של עולם הפרסום, לקראת סבב הרצאות על עולם הפרסום בקעמפים בעולם הישיבות בקיץ הקרוב. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

לייבל'ה השבוע הגיע לבית שמש למשרדים החדשים והמפוארים של יועץ המס הבכיר דב מאיר אולמן ברמה ג' בעיר, שם ראה את הפעילות ללא הפסקה של העובדים במשרד המרווח שזכה לקביעת מזוזות עוד טרם שלושת השבועות על ידי הגר"א פינק רב קהילת בעלזא בבית שמש.

בחלק השני והענק של המשרד ראה לייבל'ה מהצד את בכיר העובדים מוישי שמעיה דואג שכל העניינים יהיו על הצד הטוב ביותר.

לאחר שסין הפכה למדינה הבטוחה בעולם מבחינת נגיף הקורונה, השיקו השבוע במקסוס את  החשמלית המשפחתית הסינית הבטוחה ונוחה שנחתה בישראל. באירוע נוצץ בפתח תקווה הציג יו"ר ציינה מוטורס טייקון האוטובוסים איציק קויפמן את הרכב החדש בפני האורחים הרבים, ולייבל'ה תיעד את הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו יחד עם ח"כ דודי אמסלם (הראש ישיבה של האופוזיציה) נהנים מהמרווחים. 

את איש העסקים מנחם כרמל ראה לייבל'ה השבוע בתפילת מנחה במרכז העסקים אחים בבני ברק. 

משה ארליך מחברת קליכיף, חברת הטריוויה הגדולה במגזר, פותח את סדרת אירועי הקיץ בערב גיבוש של ידידים נתניה יחד עם ישראל אלמסי מנכ"ל ידידים.

איש הקשרים אליהו שכטר, הגיע השבוע ללשכת גדליה סילמן ראש לשכתו של ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, שם התקבל בכבוד רב יחד עם נתי נחום התותח. 

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למנכ"ל לב לאחים והחינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין שליט"א, לרגל הולדת הנכדה בת לחתנו הרב מילר.

ברכת מזל טוב לשאול לנדא, נאמן ביתו של הרבי מפיטסבורג, לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לגרשון לינדפלד, משב"ק הרה"צ רבי איתמר רוזנבוים מקרעטשניף ב"ב, לרגל שמחת אירוסי בנו הבכור ארל'ה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לנכדו ויד ימינו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, הבה"ח נתן גרוסמן, לרגל שמחת אירוסיו בשעטו"מ.

לסיום, לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב לדודי הומינר, סוכן הרכבים האגדי, לרגל הולדת בתו בשעה טובה. הקידוש הגדול בהשתתפות צמרת העיר יהיה בביהמ"ד קרעטשניף באחוזת ברכפלד.

לייבל'ה רכילות חרדית יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד