ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דתיים לצד חרדים

פנייה רשמית לבנט: "בטל את גזירת ליברמן"

בעקבות ההכרזה של שר האוצר על קיצוץ ושלילת הסבסוד למעונות היום לילדי אברכים, ישיבות במגזר הדתי-לאומי שיגרו מכתב לראש הממשלה, ובו דרשו שיבטל את ההחלטה: "צעד מתריס המבטא זלזול בערך לימוד התורה" | בנוסף הזכירו לו את התחייבותו שלא לפגוע בלומדי התורה

פנייה רשמית לבנט: "בטל את גזירת ליברמן"
הציונות הדתית, אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בציונות הדתית מצטרפים לזעקות החרדים בעקבות הכרזתו של שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול סבסוד מעונות היום, ושולחים מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, שעדיין נחשב בעיני חלקים במגזר כאחד מהם.

במכתב, שעליו חתומים מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות, משה גוטמן ורמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי, הם קוראים לבנט לפעול לביטול המהלך שמוביל שר האוצר, והזכירו לו כי הוא התחייב שלא לפגוע בעולם התורה.

"החלטתו הדרקונית של השר ליברמן פוגעת בחריפות בסטטוס קוו העדין", טענו במכתבם, "כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם".

כן הזכירו לאיש שהפר את כל הבטחות הבחירות שלו: "שמענו בנאומים של כבודו ושל בכירים אחרים בממשלה, את המחויבות לשמור על אחדות העם והמחויבות האישית שלך לשלמות עולם התורה".

"אנו פונים אליך בבקשה לביטול הנחיה רעה זו ולפעול לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי. אנו קוראים לך כראש הממשלה של מדינת ישראל להוביל מדיניות אחראית וממלכתית של כיבוד המגזרים השונים", הוסיפו

משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות אמר כי "הדבר מבטא זלזול מחפיר בערך לימוד התורה שאי אפשר להסכים אליו. אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את המשמעת הקואליציונית ולמנוע את ההחלטה המחפירה".

הציונות הדתית נפתלי בנט מעונות יום אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד