י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומי אשם? ביבי

עימות ראשון בצמרת בעקבות חוסר תיאום: בנט לא עדכן את לפיד

לאחר שכוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח, שר החוץ הופתע כיוון שלא ידע על החלטתו של ראש הממשלה - כשגורמים בלשכתו טענו שהם לא צריכים לעשות זאת, למרות הצפי לתגובה אמריקנית | לפיד: "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך"

עימות ראשון בצמרת בעקבות חוסר תיאום: בנט לא עדכן את לפיד
בנט ולפיד כראשי הממשלה צילום: דוברות הכנסת

בעוד ב'מרצ' תוקפים את הגזירה שהנחית שר האוצר אביגדור ליברמן על החרדים, הערב (חמישי) מדווח על עימות נוסף, הפעם בהנהגה המשותפת.

משרד החוץ, לפי הדיווח ב'חדשות 13', לא ידע על הריסת ביתו של המחבל מונסתר שלבי, שביצע את הפיגוע בצומת תפוח ורצח את הבחור יהודה גואטה הי"ד, למרות שזה עסק בעניינם, שכן ארה"ב ביקשה שלא להרוס כיוון שהמחבל מחזיק באזרחות אמריקנית.

בעקבות כך, בלשכתו של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד פנו ללשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, והתעניינו בעובדה שהמל"ל, שכפוף לראש הממשלה, לא עדכן את משרד החוץ בהחלטה, כיוון שהיו יכולים לרכך את תגובת ארה"ב.

בנט ולפיד בפגישה.

מנגד, בלשכתו של יו"ר 'ימינה' טענו שזה לא תפקידם לדווח למשרד החוץ על ההחלטה על הריסת ביתו של המחבל, למרות שכאמור גם משרד החוץ היה מעורב בהחלטה הפעם בשל הדרישה האמריקנית שלא להרוס את הבית ולהעניש את בני המשפחה שלא חטאו.

כמובן שיאיר לפיד מגלגל את האשמה על הממשלה הקודמת, ומטעמו נמסר בתגובה: "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך שמערכת התקשורת והתיאום בין משרדי החוץ, הביטחון ומשרד ראש הממשלה לא תפקדו כראוי. אנחנו מתקנים ומסדרים הכול בימים אלה".

"ייקח עוד קצת זמן אבל בזכות היחסים הטובים בין ראש הממשלה בנט, והשרים לפיד וגנץ מנגנוני הדיווח והתיאום משתפרים כל יום וישתפרו עוד יותר ככל שיחלוף הזמן", כך מצידו של לפיד.

ממשלת בנט לפיד הריסת בית מחבל יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד