י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קולגה הלשינה

נחשף: התחזה לחובש והזריק חיסונים לחיילי צה"ל

איש קבע בצה"ל, המשמש כרס"ר באחד הבסיסים ביהודה ושומרון, התחזה לחובש והזריק לחיילים חיסוני שפעת, בניגוד לפקודות צה"ל ולהוראות גורמי הבריאות. האירוע התרחש בחודש נובמבר האחרון, כחלק מהכנות של צה"ל לחורף, כשבבסיס החליטו לחסן את החיילים, הנגדים והקצינים

נחשף: התחזה לחובש והזריק חיסונים לחיילי צה"ל
אילוסטרציה צילום: unsplash

איש קבע בצה"ל, המשמש כרס"ר באחד הבסיסים ביהודה ושומרון, התחזה לחובש והזריק לחיילים חיסוני שפעת, בניגוד לפקודות צה"ל ולהוראות גורמי הבריאות. כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן 11'. האירוע התרחש בחודש נובמבר האחרון, כחלק מהכנות של צה"ל לחורף, כשבבסיס החליטו לחסן את החיילים, הנגדים והקצינים.

על פי הדיווח, בעקבות עומס של חיילים במרפאת הבסיס בשעות הבוקר, הגיע הרס"ר והציע לחובש סיוע בביצוע חיסונים. הוא אף טען בפניו כי הוא מוסמך לכך. עם סיום מבצע החיסונים, העביר אחד מקציני הרפואה בבסיס תמונה לקולגה מהאוגדה. אחת מקצינות הרפואה שנדהמה לזהות את הרס"ר מזריק חיסונים בעצמו, בדקה וגילתה כי הוא אינו חובש ולא מוסמך לכך.

הקולגה שעלתה על ההתחפשות, דיווחה על כך לממונים עליה. בחטיבת בנימין פתחו בתחקיר מיידי וקבעו כי "מדובר באירוע חמור ורב תקלות של כלל גורמי היחידה". רס"ר היחידה הועמד לדין משמעתי ורופא הבסיס והחובש במרפאה ננזפו והועמדו לדין.

אחד מחיילי היחידה פנה בנושא לנציבת קבילות החיילים, שדרשה לקבל פרטים נוספים לידיה. "מדובר בהתנהלות חמורה מסוכנת וחסרת אחריות", כתבה הנציבה רחלי טבת ויזל. "באירוע אירעו כשלים ערכיים ופיקודיים חמורים מאוד, שחרגו באופן מהותי ממסמך רוח צה"ל. התחזות לגורם רפואי ונקיטת פעולה חודרנית כחיסון יש בה לסכן חיי אדם". הנציבה התרשמה כי הרס"ר, שמשרת כנגד בקבע בצה"ל, לא מתאים לשרת בתפקיד פיקודי והמליצה כי בנוסף לדין המשמעתי - יישקל המשך שירותו בתפקיד.

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר באירוע חמור, שהתקיים תוך הפרה בוטה של הפקודות והנהלים בצה״ל. המקרה דווח לגורמים הרלוונטים בזמן אמת והופסק באופן מיידי. לאחר תחקור האירוע, התקיים דין משמעתי, בעקבותיו זומן הנגד לנזיפה פיקודית ובימים אלו נבחן המשך שירותו בצה״ל. לא נגרם נזק לחיילים אשר חוסנו במסגרת זו".

צה"ל חיסון נגד שפעת חיסונים חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד