י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האתגר הבא המשמעותי לקואליציה

אם הממשלה תיפול: המחווה של לפיד לבנט

גורמים בממשלת השינוי מעריכים כי לפיד יסכים לוותר לבנט - כך שאם התקציב לא יעבור וילכו לבחירות, האחרון ימשיך לכהן בתפקידו כראה"מ | מנגד, לפי דיווח אחר, בקואליציה מתכוונים לתקן את החוק, כך שיאיר לפיד יכהן כראש הממשלה במקרה של אי העברת תקציב ופיזור הכנסת

אם הממשלה תיפול: המחווה של לפיד לבנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שסיכמו כי ידונו על כך בחודש הראשון לכינונה של הממשלה, בממשלה מתחילים להתעסק בסוגיית תקציב המדינה, שאמור לעבור עד 145 ימים מאז כינון הממשלה לפי ההסכם הקואליציוני.

השאלה שנותרה פתוחה היא מי יכהן בתפקיד ראש הממשלה, במקרה שהתקציב לא עובר וישראל הולכת לבחירות. לפי הדיווח הערב(חמישי) ב'חדשות 13', יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מתכוון לוותר לבנט על התפקיד.

גורמים בממשלה טוענים כי שר החוץ אינו מתכוון לאייש את התפקיד הבכיר בממשלה, כיוון שהוא סומך על בנט שירצה גם הוא להעביר את התקציב, שכן הוא מצבו הפוליטי לא טוב.

מנגד, ב'חדשות 12' דווח כי בקואליציה מתכוננים לאתגר משמעותי שלהם השבוע בכנסת, שבו הם יצטרכו לאשר ברוב של שישים ואחת חוק יסוד הממשלה. שכולל סעיף שאומר שאם התקציב לא עובר - לפיד נכנס ללשכת ראה"מ.

בתוך כך, הערב פורסם על עימות ראשון בצמרת ממשלת השינוי, כשהמעורבים הם בנט ולפיד. משרד החוץ, לפי הדיווח ב'חדשות 13', לא ידע על הריסת ביתו של המחבל מונסתר שלבי, שביצע את הפיגוע בצומת תפוח ורצח את הבחור יהודה גואטה הי"ד.

בעקבות כך, בלשכתו של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד פנו ללשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, והתעניינו בעובדה שהמל"ל, שכפוף לראש הממשלה, לא עדכן את משרד החוץ בהחלטה, כיוון שהיו יכולים לרכך את תגובת ארה"ב.

מנגד, בלשכתו של יו"ר 'ימינה' טענו שזה לא תפקידם לדווח למשרד החוץ על ההחלטה על הריסת ביתו של המחבל, למרות שכאמור גם משרד החוץ היה מעורב בהחלטה הפעם בשל הדרישה האמריקנית שלא להרוס את הבית ולהעניש את בני המשפחה שלא חטאו.

מטעם לפיד נמסר בתגובה: "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך שמערכת התקשורת והתיאום בין משרדי החוץ, הביטחון ומשרד ראש הממשלה לא תפקדו כראוי. אנחנו מתקנים ומסדרים הכול בימים אלה".

ממשלת בנט לפיד תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד