י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עומד בהבטחתו

ביידן מגיב לביקורת: "לא אשלח דור נוסף של אמריקאים למלחמה"

ביידן מציב יעד לעזיבת אחרון החיילים האמריקנים את אדמת אפגניסטן, 20 שנה אחרי הפלישה אליה בעקבות אסון התאומים שביצע ארגון הטרור אל קעידא שפעל באפגניסטן. הוא השיב למתנגדי הנסיגה במהלך נאום שנשא בבית הלבן

ביידן מגיב לביקורת: "לא אשלח דור נוסף של אמריקאים למלחמה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

על רקע עזיבת כוחות נאט"ו וארה"ב את אפגניסטן אחרי שני עשורים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לעיתונאים כי "לא בלתי נמנע" שהטליבאן ישתלט על המדינה בעקבות הנסיגה האמריקנית, אך הוא לא מתכוון לשנות תכניות בשל כך.

ביידן אמר אתמול (חמישי) במהלך נאום בבית הלבן כי השתלטות הטליבאן על אפגניסטן "אינה בלתי נמנעת", למרות נסיגת נאט"ו. הוא גם אמר כי ארה"ב תסיים את הנסיגה עד סוף אוגוסט ויהי מה. במהלך קמפיין הבחירות שלו התחייב ביידן כי יסיג את כל החיילים האמריקנים מהמדינה האסלאמית, עד 11 בספטמבר 2021 - 20 שנה אחרי אסון התאומים שהוביל לכניסת צבא ארה"ב למדינה מוכת הטרוריסטים.

"לא נסענו לאפגניסטן לבנות אומה", הסביר ביידן בנאום. "מנהיגי אפגניסטן צריכים להתכנס ולקדם עתיד לעצמם", הוא הוסיף כי הוא לא סומך על הטאליבן, אך אמר כי לממשלה הנתמכת על ידי ארה"ב יש מספיק חיילים להתמודד עם התקדמות הטאליבן.

ביידן אמר לעיתונאים כי "לא בלתי נמנע" שטליבאן ישתלט על המדינה בעקבות הנסיגה האמריקנית. נשיא ארה"ב ציין גם כי אף מדינה בהיסטוריה לא איחדה את אפגניסטן מעולם. "כמה עוד, כמה אלפי בנות ובנים אמריקאים אתם מוכנים לסכן?" ביידן כיוון את הדברים למתנגדי הפרישה. "אני לא אשלח דור נוסף של אמריקאים למלחמה באפגניסטן, ללא ציפייה סבירה להשיג תוצאה אחרת", הוסיף הנשיא.

דבריו של ביידן באים לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר ביום חמישי כי מרבית חיילי בריטניה עזבו את אפגניסטן. "כל הכוחות הבריטיים שהוקצו למשימה של נאט"ו באפגניסטן חוזרים כעת הביתה, אני לא אגלה את לוח הזמנים, אבל אני יכול לומר שרוב אנשינו כבר עזבו שם", אמר ג'ונסון לחברי הפרלמנט בהצהרה. מדינות נאט"ו אחרות, כמו גרמניה, כבר השלימו את נסיגת החיילים מאפגניסטן.

כזכור, צבא ארה"ב פלש לאפגניסטן בשנת 2001 כדי להילחם בארגן הטרור אל-קאעידה, הקבוצה הג'יהאדיסטית שביצעה את פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר בארה"ב, פיגועים שגבו את חייהם של 3000 בני אדם, בין הייתר בבנייני התאומים ובפנטגון. ארה"ב גם הורידה את הטאליבן מהשלטון והובילה עם מדינות נאט"ו הכשרת כוחות ביטחון אפגניים.

עכשיו ארה"ב ונאט"ו עזבו את אפגניסטן, והטאליבן השתלט על מחוזות רבים במדינה השסועה והמפולגת.

ג'ו ביידן אסון התאומים אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד