ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מתיחות בין שלוש המדינות

הסינים מזהירים: "יפן חופרת את הקבר של עצמה"

לאחר שהציעה להגן על טייוואן מסין, האחרונים מזהירים את יפן: "חופרת את הקבר של עצמה" ומזלזלים בעצמתה שללא עזרתה של ארה"ב לא תהיה ליפן האומץ להתייצב לבדה מול סין שמאיימת במלחמה על טייוואן שכנתה 

הסינים מזהירים: "יפן חופרת את הקבר של עצמה"
אילוסטרציה צילום: PIXABAY

"יפן חופרת את הקבר של עצמה" לאחר שזו הציעה להגן על טייוואן מפני סין, לצד ארצות הברית, סין מאיימת כי יפן תהיה חסרת אונים נגד הצבא הסיני, ולעולם לא תתמוך בטייוואן ללא תמיכה אמריקאית.

במאמר באתר היוקרתי 'גלובל טיימס' נכתב כי "אם סין תפלוש לטייוואן, טוקיו עשויה לפרש את המהלך כאיום על הישרדותה של יפן, ולהציב את כוחות ההגנה שלה נגד סין". כך צוטט סגן ראש ממשלת יפן ושר האוצר היפני טארו אסו בתקשורת העולמית.

ג'או ליג'יאן, דובר משרד החוץ הסיני, אמר כי דבריו של אסו הם "שגויים ומסוכנים ביותר, ומערערים באופן חמור את בסיס היחסים הפוליטי בין סין ליפן".

הסינים כאמור זועמים על הדברים, מבחינתם יפן הרחיקה לכת יותר מדי, "ליפן אין זכות להכתיב סוגיות הקשורות לענייניה הפנימיים של סין" נמסר ממשרד החוץ הסיני.

הסינים מאיימים, כי אם יפן תתערב בעצמה בשאלת טייוואן מבחינה צבאית, היא תהיה זו שתחפור את קברה. "היכולת הצבאית של יפן מרוסנת לחלוטין על ידי ארה"ב ואין לה יכולת לחימה עצמאית. קל לצבא השחרור העממי של סין, לשתק את יכולת ההתקפה של כוחות ההגנה היפניים. יפן עצמה חסרת אונים נגד הצבא הסיני". כך נכתב במאמר. עוד נכתב, כי סביר להניח שפוליטיקאים כמו אסו שדוחפים לא יהפכו לכוח דומיננטי במדיניות החוץ של יפן.

עוד מתרברבים הסינים כי יפן מאמינה שארה"ב בהחלט תגן על האי טייוואן מבחינה צבאית. "אז פוליטיקאים יפנים מדברים כאן הרבה שטויות" אומרים הסינים ומוסיפים כי "הם רוצים לשלוח איתות לוושינגטון שאם ארה"ב תשלח כוחות לאי, יפן תעשה את זה".

יפן טיוואן סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד