ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על אדמת אמריקה

מצבות בבית העלמין היהודי רוססו בגרפיטי וצלבי קרס

מצבות בבית העלמין היהודי בבולטימור, הושחתו בצלבי קרס וכתובות נאצה. "זו אמריקה, המקום בו נמלטה סבתי מתאי הגזים באוסטריה", כתב חבר מועצה יהודי והזכיר, "כל צעד לעבר צדק מביא תזכורת אינסופית לכך שאנשים עדיין רוצים להשמיד אותנו"

מצבות בבית העלמין היהודי רוססו בגרפיטי וצלבי קרס
גרפיטי על המצבות צילום: חבר המועצה, איזי פאטוקה

צלבי קרס רוססו על לפחות 12 מצבות בבית הקברות 'אור כנסת ישראל' בבולטימור, ארה"ב. המשטרה פתחה בחקירה.

חבר המועצה של מחוז בולטימור, איזי פאטוקה, צאצא לניצולי שואה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי "מישהו ריסס צלבי קרס על יותר מתריסר מצבות בבית העלמין היהודי בדרך היל בדרנדל, כבן לקורבנות ושורדי שואה, זו מכה בחוזקה".

"איננו יכולים לאפשר לפחד לשלוט, דעות קדומות, פילוג ושנאה לנצח, עלינו לעמוד באופן פעיל במאבק באנטישמיות בכל צורה שהיא, משרדי כבר בקשר עם חבר המועצה טוד קרנדל (המייצג את האזור) ומשטרת מחוז בולטימור מטפלת במקרה, חבר המועצה קרנדל ואני נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח כי האנשים האחראים למעשה הנתעב והדוחה הזה יישאו באחריות ככל האפשר".

חבר מועצה נוסף בבולטימור ז'אק כהן, גם הוא צאצא לניצולי שואה התייחס: "זו אמריקה, המקום בו נמלטה סבתי מתאי הגזים באוסטריה", כתב בפוסט בפייסבוק. "כל צעד לעבר צדק מביא תזכורת אינסופית לכך שאנשים עדיין רוצים להשמיד אותנו".

חבר המועצה כהן חווה לאחרונה וונדליזם נוסף של גרפיטי עם צלבי קרס במחוז, כהן ארגן יחד עם פעילים חברתיים צביעת לבבות מקושטות מעל צלבי הקרס.

איגוד בתי הקברות היהודיים בבולטימור מסרו בהודעה לתקשורת המקומית, כי הם טיפלו מיד במקרה וכי כתובות הגרפיטי נמחקו מהמצבות. "למרבה המזל, יש לנו את התשתית בתוך אגודת בית הקברות היהודי בבולטימור, הפדרציה היהודית של בולטימור, הגיבה במהירות לזכר יקירינו".

בולטימור בית עלמין יהודי גרפיטי אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד