ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כרוניקה של כשלים ושחיתות

המשבר הכלכלי בלבנון הולך ומחריף • מה הוביל לכך

איך השכנה שלנו מצפון הגיעה למצב שאין לאזרחים דלק למכוניות שלהם, ‏ולמה זה אמור לעניין אותנו, כי בסוף זה השכנים שלנו, ואם הבעיה שם לא תיפתר, אנחנו נסבול מגבול מבעבע שגם ככה מאד בעייתי, ואם נסראללה ירגיש מאוים, את העצבים הוא יוציא עלינו

המשבר הכלכלי בלבנון הולך ומחריף • מה הוביל לכך
נסראללה צילום: צילום מסך

בכתבה חשובה מאד מספר רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', על המשבר הקשה בלבנון, ואיך זה נראה מהצד שלנו. על רקע המשבר הכלכלי הנוראי שפוקד את לבנון בימים אלו הציע שבוע שעבר שר הביטחון בני גנץ סיוע הומניטרי ללבנון בכדי לעזור להם להתמודד עם האסון הכלכלי שפוקד אותם.

"כישראלי, כיהודי וכאדם - הלב כואב למראה התמונות של הרעבים ברחובות לבנון. ישראל כבר הציעה בעבר סיוע ללבנון, וגם כיום אנו נכונים לפעול ולהשפיע על מדינות נוספות שיסייעו ויושיטו יד למען צמיחתה ויציאתה מהמשבר" אמר גנץ השבוע בטקס חנוכת אנדרטת צד"ל (צבא דרום לבנון) במטולה.

מתחילת פרוץ מגיפת הקורונה במרץ שנה שעברה מחירי הלחם בלבנון כמעט ושילשו את עצמם. תושבי המדינה מפרסמים ברשתות החברתיות, כי יש מעט אוכל בחנויות, תורי ענק סביב תחנות הדלק ואין לאנשים כסף לקנות תרופות. רק אתמול (חמישי) פורסם תיעוד ברשתות החברתיות בו רואים תושב לבנוני כשהוא מצית את רכבו באמצע הכביש כי אין ביכולתו לקנות דלק.

"המצב בלבנון כיום חמור יותר ממלחמת האזרחים שפקדה את המדינה באמצע שנות השבעים" אמר מרטין צ'ולב כתב ה'גארדיאן' הבריטי שביקר לאחרונה בביירות.

המשך שלטון הממשל בלבנון מוטל בסימן שאלה גדול וזאת מחשש למלחמת אזרחים שעלולה לפרוץ במדינה מאחר ולאנשים אין מה לאכול, והם נמצאים בתסכול מהממשלה המושחתת במדינה. מלחמת אזרחים בלבנון היא דבר אשר מדאיג את ישראל וזאת מחשש לעליית זרמים קיצוניים במדינה, כדוגמת חיזבאללה וארגוני טרור נוספים, דבר שיכול להפוך את גבול לבנון לזירת מלחמה לא מתוכננת.

הפגנה בלבנון משבר כלכלי רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד