ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"היה לי נס"

הרב שנדקר מספר: "ניצלתי בזכות 'חגורה שחורה'"

טרוריסט ממוצא מצרי שדקר רב בבוסטון שמונה פעמים מחוץ לבית הכנסת אמר כי "כל היהודים קמצנים ורשעים", הוא מואשם בפשעי שנאה בגין התקפה עקובה מדם | הרב שנדקר סיפר כי ניצל בזכות 'חגורה שחורה': "אני סובל מכאבים, אבל זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע"

הרב שנדקר מספר: "ניצלתי בזכות 'חגורה שחורה'"
סכין. אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרח המצרי, ששלף אקדח על רב מבוסטון ודקר אותו שמונה פעמים מחוץ לבית ספר יהודי ביום חמישי שעבר, הואשם בפשעי שנאה, לאחר שהתובעים טענו כי החשוד כינה את כל היהודים כ"קמצנים ורשעים".

עוזרת התובע המחוזי של מחוז סאפולק, מרגרט הגרטי, אמרה במהלך דיון בבית המשפט העירוני בברייטון כי חאלד עוואד הגיע לארה"ב מהמזרח התיכון עם דעות דתיות חזקות נגד יהודים, נוצרים והתרבות האמריקאית. התובע ציטט את עוואד כשאמר בעבר לאחד העדים: "כל היהודים קמצנים ורעים".

לטענת התביעה אנשים שהכירו את עוואד אמרו שהוא מחזיק בדעות מוטות כלפי קבוצות גזע שונות, כולל לבנים ושחורים, אך הוא "היה תוקפני במיוחד כלפי היהודים".

הרב נוגינסקי, אזרח ישראלי עם 12 ילדים, שוחרר מבית החולים יום לאחר הדקירה עם מספר תפרים. הרב נוגינסקי הודה לאלוקים על שניצל, וסיפר כי עצם היותו עם 'חגורה שחורה' בג'ודו, עזרה לו להינצל.

"פשוט קרה לי נס גדול. אלוקים הציל אותי" אמר הרב נוגינסקי, "אני מרגיש טוב יחסית, אם כי עדיין סובל מכאבים, אני סובל מכאבים, אבל זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע" אמר הרב לתקשורת המקומית. הרב נוגינסקי אמר כי "אימוני אומנויות הלחימה" שלו אפשרו לו להסיט את תשומת ליבו של התוקף.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", הרב נוגינסקי אמר כי החשוד, חאלד עוואד, בן 24, ניגש אליו עם אקדח בדרישה לפתוח את מכוניתו. הוא חשב כי מדובר בשוד והציע לו את מפתחות הרכב.

"כשהמחבל ניגש אלי הוא איים עלי באקדח וביקש שאפתח את המכונית", שחזר הרב נוגינסקי. "חשבתי שאולי זה שוד. אבל אז הצעתי לו את המפתחות לרכב שלי. הצעתי לו אותם פעם או פעמיים ואמרתי לו שייקח את המפתחות". הרב נוגינסקי אמר כי עוואד הורה לו להיכנס למכונית, ובאותה נקודה הוא חשב שהוא פשוט נחטף, והבין ש"מדובר בפיגוע טרור". לדבריו הוא והתוקף נאבקו ליד המכונית עד שהרב הצליח לברוח לאחר שנדקר כאמור 8 פעמים בזרועו.

חגורה שחורה פיגוע דקירה הרב שלמה נוגינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד