כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

הבוקר, גם ניר ברקת לא מבין את 'המודיע'

לאחר שליצמן ניסה לקרר את חבריו למפלגה מלהשתתף באסיפה כנגד משרד החינוך, מעז כותב מאמר ב'המודיע' להטיף • חשיפה: איזה חלק מנאום הגראי"ל לא פורסם באף מדיה?

הכינוס בבית הגראי"ל שטיינמן. צילום: מוטי אהרנוביץ'
הכינוס בבית הגראי"ל שטיינמן. צילום: מוטי אהרנוביץ'



ללמוד מלקחי העבר

עוד מוקדם, ואולי הפעם בכלל מיותר, לערוך השוואה בין הדיווחים בעיתונים החרדיים של היום, על האסיפה לכבודה של תורה, ולגנותו של משרד החינוך, שקיימו אמש גדולי התורה והחסידות, בביתו של הגראי"ל שטיינמן. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מעזות המצח וחוסר הבושה של כותב מאמר המערכת היום בעיתון 'המודיע'.

לא די שח"כ ליצמן ניסה לקרר את רגלי חבריו למפלגה, ואת רגליו – הוא, הקפיא בירושלים ולא הגיע כלל למעמד. לא די שגדר האחידות והלכידות מול גזירות משרד החינוך שהיתה אחת ממטרות המעמד הזה, נפרצה ולא די שהתייחסו בדיווחם למפגש גדולי ישראל בצורה שוות נפש ובהקלה בערכו, מעז כותב המאמר להטיף מוסר על הצורך ב...התלכדות.

"היהדות הנאמנה באשר היא – הוא כותב –חייבת ללמוד את לקחי העבר, שאין דרך אחרת להצלחה במאבק, אלא אם תתאגד ותתלכד יחדיו כל חוגיה, עדותיה ושבטיה, כאיש אחד בלב אחד תחת דגלם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי ישראל שליט"א הזועקים מנהמת לב כואב את זעקת 'אל תגעו במשיחי"...

יש להם, שם ב'המודיע' כנראה רוח הקודש, והם מצליחים לדבר ממש מגרונם של גדולי ישראל, למרות שלא התקרבו למקום התכנסותם...

"ללמוד את לקחי העבר? – מי, גדולי ישראל שהכנסו כאיש אחד בלב אחד? אפילו ניר ברקת אינו מבין למה רומז מאמר המערכת של 'המודיע'.

'חמור' נושא ספרים

בדבריו לכינוס הגדול של גדולי התורה והחסידות שנערך אמש, אלה שנאמרו מחוץ למכתב ששיגר בידי נאמנו הרה"ג ר' יוסף אפרתי, ערך הגרי"ש אלישיב השוואה סימטרית וברורה בין גזירות משרד החינוך הישראלי על מוסדות החינוך החרדי, לבין אלה שבאמצעותם ביקשו הפולנים לעקור את הכל.

בעל ה'חפץ חיים' כינס אז, כנגדם, את כל גדולי הדור. באסיפה הביא את הגמרא במסכת מעילה, שבה מסופר כי ראובן האיצטרבולי ניסה לשכנע את גדולי רומי לבטל את הגזירות שגזרו על היהודים בזמנו, ולא הצליח. רק התנא האלוקי רשב"י זי"ע הצליח לשכנעם, והגזירה בוטלה. "כך גם בשעה גורלית זו, גדולי ישראל צריכים לעמוד בראש המערכה ורק כך נצליח" - אמר הרה"ג רבי יוסף אפרתי בשם הגרי"ש אלישיב.

המשוואה: גדעון סער = פולנים = רומאים, היא ברורה ומכוונת. אף לא אחד מעיתוני היום החרדים שדיווחו על הכינוס הגדול בצורה הראויה, לא העלה במחשבתו להסתיר אותה, מלבד 'המודיע', שכל הדיווח על הכינוס הופיע בו בצורה לאקונית וכאילו כפאם שד.

ליצמן הרי 'נמנע' והצביע ברגלים.

אבל דברים אחרים שאמר אחד מגדולי התורה בקולו הוא, נמחקו, משום מה, מן הפרוטוקול, ומתפרסמים כאן לראשונה "כשתלמיד חילוני מכנה את ה'מחנכים' שלו 'חמורים' הוא צודק" – אמר, והתכוון למה שהם מעוללים לנפש הילדים והנוער, ואלה שהאחראים עליהם מעוללים – לנו.

מי שמם למחוק? – שיענו ב'יתד נאמן' וב'המבשר', אבל דוקא בעמוד הראשון של עיתון 'הארץ' מצאנו היום אישור מוחלט לדברים, גם אם הם אינם קשורים ישירות לדבריו של אותו גדול בישראל.

בית ספר 'תלמה ילין' לאמנויות הוא 'מעוז' החינוך החילוני. 'חלון הראווה' שלהם שבו הם מגדלים לא רק את הדור הבא של מתנכרים ומנוכרים, אלא גם את קובעי דמותה, כביכול, של 'מדינת היהודים'. בתקופת הבחירות, אפילו מינה צמח, מפנה את מקומה ל'קובעי המדיניות' בבית הספר הזה, ולאחר שכל, אבל כל, ראשי המפלגות, כולל ראש הממשלה בפועל והרואים עצמם מתאימים להחליפו, מופיעים בפני התלמידים, נקבע שם, בית כותלי בית הספר, מדד ה'נבחרים'. חריצת התלמידים מי יעלה ומי ירד תופסת את הכותרות הראשיות, כאילו היתה תוצאות אמת ומשפיעה על הלך הרוחות של ההולכים לקלפי מציבור הכללי.

לפני חג הסוכות האחרון הגיעה לבית הספר תלמה ילין 'אישיות' בלתי צפויה - ...היטלר. לא הוא עצמו כמובן, אלא דיוקנו החייתית נבחרה על ידי אחד התלמידים להתנוסס בתצוגה של המגמה לאומנות חזותית.

אמו של אותו תלמיד מסבירה היום כי לבנה שעשה את המעשה "היה חשוב שהתמונה תיצור דיון ושאנשים מבוגרים ותלמידים אחרים יביטו בציור וידונו בו"..

מנהל בית הספר, חיים רייטשמן, נהנה מסערת הרגשות שאותו תלמיד התכוון לעורר והצליח: "התמונה עוררה הרבה תגובות, וזה בסדר גמור, חלק מתפקיד האמנות הוא לעורר תגובות"- הוא אומר לכתב אור קשתי

היטלר – אמר כנראה לעצמו - ניסה להשבית את חגיגת החיים היהודיים על פני תבל, ולא הצליח, ואני יתן ככה סתם לשני תלמידים להשבית את הנאות החיים שלי כמחנך ש'תורתו' היא 'אמנותו' ויעבור על 'ההשמדה' שלהם לסדר היום?

מסתבר ששניים מתלמידי בית הספר חדרו אליו בחופשת הסוכות, ועשו את מה שכל אחד מאיתנו היה עושה, אם היה יכול – תלשו את תמונת הצורר והעלו אותה באש בחצר בית הספר.

לא בדקנו אם בשל המעשה עצמו או משום שהחליפו בין חג הסוכות, שגם לפניו סוחבים קרשים, לבבין ל"ג בעומר, שבו רבים שורפים את 'היטלר', אבל בכל מקרה התלמידים סולקו לצמיתות מבית הספר.

לא עזרו בקשות ה'סליחה' ואפילו 'חרטה' שהתלמידים אולצו להשמיע, גם לא העובדה שסבו של אחד מהם, שאצלו גדל, חי בצל השואה האיומה. לא בית ספר תלמה ילין לאמנויות ישאיר בין כותליו תלמיד 'לפלף' שכל אמצעי האלימות שלו מסתכמים רק בכמה גפרורים שמסוגלים רק להצית 'פגר'.

בית ספר תלמה ילין הוא ליב"ה של ההסכמה החינוכית בישראל, וניצב אגב חוסר כבוד, בצדו השמאלי של מה שהם רואים אותו כ'קונצנזוס' החינוכי ורוצים לכפות אותו גם על ילדינו.
אל התלמידים האלה ממש, שאם סולקו רק גבר הסיכוי ששתנצל נפשם, התכוון אותו גדול כשאמר אתמול כי אם יכנו את 'מחנכיהם' חמורים, יצדקו.

עוד מישהו מריח ריח של אורוות בחוץ?

עושה מה בראש שלו

בעיתון 'ידיעות אחרונות' מתפרסמת היום מודעה של המשרד הממשלתי לאזרחים ותיקים, שבראשו עומדת סגנית השר לאה נס, שהיא ובעלה שלמה נס נמנים על מחנה שומרי התורה והמצוות. המודעה מועצבת בצורה פשוטה ומקצועית, ונועדה להעביר מסר של הערכה וסמכות הניתנות אצלנו, לכל הפחות, לשכבה ה'צעירה' של דור הותיקים.

מעצבי המודעה בחרו לעשות זאת בעזרת תמונה של יהודי מבוגר וחביב , לא קשיש, בין שנת ה'זקנה' לשנת ה'שיבה', היושב על כוס תה עם 'נכדו' החייל והבעת ההערצה עוברת ביניהם.
ה'נכד' בדרגת רב"ט, שם ידו על כתפי הסבא בתנוחת – "סומך עליך", ומצוטט כאומר: "להורים שלי אני אומר שאין מה לדאוג, לסבא שלי אני מספר את האמת".

האמת, על פי התמונה, היא כואבת, וכשראינו אותה הגענו למסקנה שדוקא יש מקום לדאגה. יותר משהמודעה מעבירה את המסר שעליו שילמו מזמיניה ומכספי המסים שלנו, היא משדרת התרה והכשר ל'מרד' הדורות ולהתנערות מן הערכים. הסב המצולם במודעה חובש כיפה, לא של חרדי עבדקן, חלילה, אלא סרוגה, אם כי גדולה, מעט שמוטה על הצד, כמו בימי 'צעירי המפד"ל' העליזים. הנכד – החייל - הוא כבר נטול כיפה, גלוי ראש. וכנראה גם 'דבריו' הם בלי כיסוי.

אין לנו מושג אם העיצוב הזה הונח לעיניה של סגנית השר נס, אבל אנחנו בטוחים שהיא ובעלה שלמה לא היו רוצים שזה יקרה לנכדיהם.

בכל מקרה חבל על הכסף. לא רק בגלל שעל פי המציאות המצג הזה הוא שקרי, ובשנת ה – 100 לקיבוצים יש יותר נכדים שחזרו לכיפה, שסביהם ה'מורדים' השליכו אותה, אלא משום שאיננו מאמינים עוד ל'חייל' הדוגמן הזה, האומר במודעה כי הוא סומך על סבא.

סומך, אבל עושה מה בראש שלו, או לפחות לא מה שבראש ועל הראש של סבא...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד