ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

שדרוג בעמנואל: בנות חב"ד עברו ממכולות קירור למסדרון

ועדת החינוך של הכנסת קבעה: בי"ס חב"ד יקבל 5 כיתות במבנה החינוך העצמאי • אלא שהבוקר נעלה המנהלת את הכיתות • נציג משרד החינוך: תסתדרו עם מה שיש

כיתה ריקה. צילום אילוסטרציה
כיתה ריקה. צילום אילוסטרציה

היה נדמה כי פרשת בנות חב"ד בעמנואל מאחורינו, אבל ככל שעובר הזמן, אומרים ההורים: "האבסורד צועק חזק יותר לשמים".

שבועיים לאחר הדיון בוועדת החינוך של הכנסת בה הוחלט כי הבנות שלומדות במכולות הקירור שהוסבו לכיתות לימוד יקבלו מספר כיתות במבנה של החינוך העצמאי, לומדות הבנות במסדרונות ואין מי שפוצה פה ובא לעזרתם.

על פי ההחלטה שהתקבלה לפני שבועיים, בנות חב"ד היו אמורות לקבל 5 כיתות לימוד במבנה ביה"ס. לאחר ניסיונות רבים של מנהלת ביה"ס להיכנס למבנה, היא נתקלה בסירוב של מנהלת ביה"ס של החינוך העצמאי.

בתחילת השבוע זה קרה. ביום א' נכנסו הבנות ללימודים.

התלמידות שעברו תקופה קשה בשבועות האחרונים כשהן עוברות ממקום למקום, חשבו כי כעת הם מצאו את מנוחתן. אלא שהבוקר (ב') חשכו עיניהן של המורות והתלמידות.

מנהלת ביה"ס, גב' שטרן, נעלה בפני תלמידות חב"ד שלוש כיתות מתוך חמש שהוקצו עבורן. התלמידות והמורות ניהלו את סדר יומן במסדרונות ללא כל אפשרות כניסה לאותן כיתות.

"ניסינו לדבר עם אנשי המועצה, שאמרו שיעזרו לנו. אבל אף אחד לא ניסה אפילו לעזור" אומרת טליה קמחי, נציגת ההורים של תלמידות חב"ד.

בסיור משותף עם נציגי משרד החינוך שנערך היום במקום התרשמו הנציגים מהמצב בו נמצאות תלמידות החינוך העצמאי ותלמידות חב"ד. במהלך הסיור אמר נציג משרד החינוך לנציגי ביה"ס חב"ד כי הם צריכים להסתדר עם מה שיש להם.

"בעתיד", אמר להם בעזות, "אם אראה צורך, אשקול בניה של מבנה חדש לצורך הבנות".

"אני לא האמנתי כששמעתי את הדברים", אומרת גב' קמחי. "האבסורד של הדברים יכולים להוציא אותנו מדעתנו".

מנהלת ביה"ס חינוך העצמאי סירבה להתייחס לידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד