ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בין מגיפה לטמטום

ככה מנצחים מגיפות וככה מנצחים פעוטות רעבים // דעה

נפתלי בנט מתיימר להבין איך פועל ווירוס, אך לא משכיל להבין לליבו של ילד רעב ובבקשה אדוני ראש הממשלה – שאלה קצרה:  היודע אתה מה ההבדל בין מגיפה לטמטום? כי אם לא אסביר לך בקצרה: בניגוד לטמטום -  מגיפה דועכת ! | מתוך טורו השבועי של מנחם גשייד ב"המודיע"

ככה מנצחים מגיפות וככה מנצחים פעוטות רעבים // דעה
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

גם ראשי כנופיות ממחוזות נמוכים ביותר מחילים על עצמם  כללים במסגרת מלחמותיהם ההדדיות העקובות מדם. למשל: "ילדים מחוץ לתמונה". אין כל היגיון להעניש ילד אם אתה מתקוטט עם הוריו. אבל ליברמן במסגרת מלחמתו ומסע הנקמה בחרדים אינו טורח להבחין. מה שבא ברוך הבא. 

ליברמן לא טורח לנמק. ספק אם היה מניע עפעף לו היו עומדים בפניו כמה פעוטות הבוכים יחד בזרועות  אמותיהם. שמא היה מצליח להסביר לתינוק מדוע גזר עליו להיות רעב, כי אמא לא הולכת לעבוד -  כי השר רצה שאבא לא ילמד תורה הקדושה וילך גם לעבוד. אך יודעים מה, שלא יטרח להסביר להם. הדמעות יפעלו את פעולתם. מהר יותר וטוב יותר מכל אפשרות אחרת.

הפה יודע לשקר. אך אנחה קורעת לב, איננה יכולה לשקר. בניגוד למילים שבהם לא תמיד ניתן להבחין בין אמת לשקר, זעקה או בכי אי אפשר לזייף.

בורא העולם- לפניו נגלו כל תעלומות אינו משיב בכי חינם. ק"ו בכי של תינוקות של בית רבן והסבור שניתן לשלב בין דמעות של ילדים  וזעקות השבר של אמותיהם לפוליטיקה, מוזמן לנסות.... יש מצבים שבהם  אנחנו אלו שנדרש להעמיד לנו 'מלך קשה כהמן'. אבל שהמן לא יתבלבל.  אל לו להסתנוור. ברגע מסוים נפילתו תהיה מגובה כה רב שאין כאב גדול הימנו.

ולו חושב יהודי אחר שיכול הוא להיתמם בטענת 'לא ידעתי', הרי שיתבדה באותה מהירות. ופעמים שטענת ה'לא ידעתי', גרועה מגזירותיו של המן. שהרי כביכול איננו רואה צורך לכפר, להתנצל ואו לתקן שהרי 'לא ידעתי'.

הטיעון 'לא ידעתי', אינו מכבד אדם המתיימר להיות מנהיג. זהו טיעון שאינו מקובל בין אנשים מבוגרים. היתממות היא ילדותית והולמת ילדי מעונות וגן. ככל שמתבגרים טענת ה'לא ידעתי ולא הייתי מעורב', היא תשובה שאין מבוזה ממנה לאינטליגנציה.

ולשיטת ראש הממשלה שלא ידע, שמא יבהיר מה בדעתו לעשות עכשיו כשהוא כבר יודע? האם זו התשובה לילד? לא ידעתי? ככה אתה עונה בבית לילד שלך בשעה שבוכה? אולי תסביר לילדי ישראל שלא ידעת, ובאותה הזדמנות תאסוף את ילדי עוטף עזה ותגיד להם ש'לא ידעת' שלחמאס יש הרבה נשק ולכן המחבלים עלולים לבצע בהם את זממם וכך תסביר לילדי קרית שמונה ויישובי הצפון על שלא ידעת על הסכנה האורבת להם מסוריה ולבנון. פתרון מדהים לכל תחלואי החברה. 'מצטערים – ראש הממשלה לא ידע'.  

למזלך, או למצער, טמטום אינו תופש מקום. שכן לו היה תופש, ספק אם היה בעולם די מקום להכיל טמטום של מנהיג העונה לזעקות שבר של אימהות ותינוקות "לא ידעתי". 'מזל' שידעת איך מנצחים מגפות ומהרת לכתוב ספרון על כך. אולי השקעת  את כישורך ומרצך בהבנת נבכי התנהגותו של וירוס שאינו נראה ואינו פצה פה עד שאין לך פנאי להשכיל ללמוד איך מבינים לליבו של ילד.

אדוני ראש הממשלה,  היודע אתה את ההבדל בין מגיפה לטמטום? כי אם לא הספקת להבין אסביר לך בקצרה: בניגוד לטמטום -  מגיפה דועכת !

 

נפתלי בנט קורונה קיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד