י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרך לגרסה חדשה?

ברקע המקרים החדשים: פייזר תבקש אישור לזריקה שלישית

לאחר שהסימנים מראים על סיכון גדול יותר להדבקה חוזרת שישה חודשים לאחר החיסון, וזאת לאחר שבישראל מדווח על ירידה ביעילות החיסון, חברת פייזר תבקש מרשות המזון והתרופות ה-FDA, אישור לחסן פעם שלישית את אלו שחוסנו פעמיים

 ברקע המקרים החדשים: פייזר תבקש אישור לזריקה שלישית
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פייזר תבקש מהרגולטורים בארה"ב לאשר חיסון שלישי בחודש הבא, כך אמר ביום חמישי המדען הבכיר של יצרנית התרופות. ההודעה התבססה על עדויות לסיכון רב יותר להדבקה חוזרת שישה חודשים לאחר החיסונים, ועקב התפשטות גרסת הדלתא המדבקת ביותר של נגיף הקורונה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

חברת התרופות האמריקאית ושותפתה הגרמנית BioNTech החלו לעצב גרסה חדשה של החיסון שלהם כדי להילחם בגרסת הדלתא המדבקת ביותר, כך אמר מנהל המדע הראשי של פייזר, מיקאל דולסטן. ה'גארדיאן' הבריטי מדווח, כי עם זאת, החברות אינן חושבות כי הן יצטרכו להחליף את הגרסה הנוכחית לזריקה החדשה שלהן.

דולסטן אמר כי ההידבקויות המדווחות לאחרונה בישראל נובעות בעיקר אצל אנשים שחוסנו בינואר או בפברואר. "חיסון פייזר פעיל מאוד כנגד גרסת הדלתא", אמר דולסטן בראיון, "אך לאחר שישה חודשים סביר להניח שהיעילות שלו פוחתת". הוא הדגיש כי נתונים מישראל ובריטניה מצביעים על כך שגם עם רמות נוגדנים הולכות ופוחתות, החיסון נשאר יעיל בסביבות 95% כנגד מחלות קשות.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר כי אנשים ככל הנראה יזדקקו לחיסון של החברה כל 12 חודשים - בדומה לחיסון שנתי נגד שפעת.

חיסון לקורונה פייזר הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד