י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שיאתגרו אותנו"

שקד תוקפת את החרדים: "הצביעו נגד מדינה יהודית"

שרת הפנים טוענת שגוש נתניהו הצביע נגד מדינת יהודית, בכך שהצביע נגד חוק האזרחות: "הצביעו נגד האינטרסים הביטחוניים והדמוגרפיים של המדינה היהודית" | בנוסף לא פסלה אפשרות שהחרדים וסמוטריץ' יכנסו לממשלה

שקד תוקפת את החרדים: "הצביעו נגד מדינה יהודית"
ההצבעה על חוק האזרחות צילום: דוברות הכנסת

לאחר שבוע סוער, שבו לא עבר חוק האזרחות במליאה, היום (שישי) שרת הפנים מתייחסת לאי העברת החוק, וטוענת שהחרדים וגוש נתניהו הצביעו נגד המדינה היהודית.

שרת הפנים התייחסה להפלת חוק האזרחות, שהתרחש השבוע בכנסת בסופו של עוד לילה לבן. היא הודתה כי לא האמינה שגוש נתניהו יצביעו בסופו של דבר נגדו, וטענה שבכך הם הצביעו נגד המדינה היהודית, ואילו הקואליציה ורע"מ הציעו בעדה.

"אני לא הערכתי נכון ולא האמנתי שהליכוד ושותפיו יתנגדו בזמן אמת לחוק למניעת איחוד משפחות", אמרה ל'ישראל היום'. "מפלגות לאומיות באופוזיציה מעולם לא התנגדו לחוק הזה, שלכולם ברור שהוא חיוני לביטחון ישראל".

שקד המשיכה: "אין לי בעיה עם ההאשמות הגסות והברוטליות נגדנו, עם הפיליבסטר, או עם ההתשה בכנסת. את כל אלה אני מכילה. אבל אופוזיציה צריכה לנהוג באופן ענייני".

"אני עשיתי כל מאמץ להעביר את החוק ואיני מסירה אחריות. בסוף - נכשלנו. אבל בשורה התחתונה, הקואליציה עם רע"מ הצביעה בעד מדינה יהודית", הוסיפה.

"אלו האופוזיציה של נתניהו. סמוטריץ' והחרדים, הצביעו נגד מדינה יהודית", תקפה שרת הפנים והמשיכה, "הצביעו נגד עמדת שב"כ ונגד האינטרסים הביטחוניים והדמוגרפיים של המדינה היהודית".

לאחר מכן, התייחסה לטענות שלא הקימו ממשלת ימין: "עשינו כל מאמץ להקים ממשלת ימין. מעולם לא פסלנו את נתניהו ועשינו מאמצים רבים לעזור לו להרכיב ממשלה, גם כשהיו לו רק 59".

"אי אפשר להתחמק מהמציאות - אם היו לנתניהו 61, היינו מרכיבים ממשלה עם נתניהו. אם סמוטריץ' היה מסכים לשבת עם רע"מ - היתה ממשלה. הענקנו הבטחות שלאחר תוצאות המו"מ התבררו כסותרות. החרדים וסמוטריץ' הם שהחליטו לא להתנתק מנתניהו", אמרה בכירת 'ימינה'.

"נעשה מאמץ גדול ונצליח לצרף כל מפלגה שתרצה בכך. ואדרבה, שיאתגרו אותנו", התייחסה לאפשרות שהחרדים וסמוטריץ' ירצו להצטרף לממשלה. "זה לא נכון שההסכם הקואליציוני לא מאפשר לנו לצרף עוד מפלגות".

"מה יקרה מבחינתך אם הליכוד יחליף יושב ראש? נשאלה שקד, "איני מתייחסת לשאלה היפותטית. יש ממשלה בישראל ובינתיים ממילא נראה שנתניהו לא הולך לשום מקום", סיכמה.

איילת שקד חרדים חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד