י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ויתר על הפוליטיקה?

מפתיע: הג'וב החדש של ראש המוסד לשעבר

בעוד כולם ייעדו לו עתיד פוליטי, בחר ראש המוסד לשעבר יוסי כהן במסלול העסקי, והוא יתמנה לתפקיד מנהל הפעילות בישראל של קרן ההון סיכון 'סופטבנק' היוקרתית | "מצפה לסייע להן להתחבר לחברות בצמיחה מהירה ולסייע להם להצמיח אותם באזור ובעולם כולו" אמר כהן

מפתיע: הג'וב החדש של ראש המוסד לשעבר
ראש המוסד, יוסי כהן צילום: פלאש 90

אחת הדמויות הישראליות המסקרנות בשנים האחרונות היא זו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, עוד בעיצומה של כהונתו בתפקיד הבכיר בארגון הביון הנחשב שמו עלה כמועמד אפשרי להחליף ביום מן הימים את בנימין נתניהו, כמנהיג הגוש הלאומי.

בטקס ההוקרה עם פרישתו מהתפקיד, שיבח אותו ראש הממשלה דאז ואמר כי הוא "אחד מראשי המוסד הטובים שידעה מדינת ישראל", ואכן כל הרמזים הובילו לכך כי עתידו של כהן הוא בהנהגת המדינה.

הבוקר (שישי) נחשף ל'גלובס' כי בעוד כולם ייעדו לו עתיד פוליטי, בחר ראש המוסד לשעבר במסלול העסקי, והוא יתמנה לתפקיד מנהל הפעילות בישראל של קרן ההון סיכון 'סופטבנק' היוקרתית, של המשקיע היפני מאסאיושי סון.

בהיעדר רקע כלכלי, תפקידו של כהן בחברה יהיה פחות עסקי, והוא יתמקד יותר בניצול כישוריו, לאיתור חברות להשקעה, ופתיחת אפיקי שיתוף פעולה חדשים לחברת הענק, הנחשבת לגדולה בעולם בתחום השקעות ההייטק. 

"אחת הסיבות לבחירתו של כהן הוא היותו דמות מוכרת ואהובה בישראל, הגם שאינו מגיע מרקע של השקעות. ראש המוסד לשעבר נחשב כבעל יכולת לחבר יזמות ישראלית וטכנולוגיה ולפתוח להן דלתות בכל חברה, ממשלה או רשות ציבורית" נאמר ל'גלובס'.

בכתבה צוטט גם יאני פיפיליס, שותף מנהל בסופטבנק ומנהל תחום אירופה והמזרח התיכון שלה, שהולך לעבוד בצמוד עם כהן: "״אנחנו מעוניינים מאוד בהרחבת הפעילות שלנו כאן, ואנו מאמינים מאוד באקו-סיסטם שצמח בישראל, כקרן שמשקיעה באופן נרחב בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית. בישראל יש יזמים מדהימים בתחום הזה. מיקוד גיאוגרפי כאן הוא דבר מתבקש, במיוחד לאחר שהשלמנו מספר עסקאות בישראל".

עוד הוסיף על המינוי החדש שלהם: "כשפגשנו את מר כהן, מאוד התרגשנו מהאפשרות לעבוד יחד. הוא מחובר מאוד לתעשייה הישראלית בכללה והיכולת שלו למנף את קשריו בעולם היא קריטית לחיבור בין היזמים המקומיים לתעשיית העולמית, במיוחד זו המבוססת על בינה מלאכותית. אחד הדברים שאנחנו מתגאים בהם במיוחד היא היכולת לחבר בין חברה מקומית לרשת של יותר ממאתיים חברות בכל העולם שבהן אנו מעורבים, ולקחת אותן לטריטוריות כמו אסיה, יפן והמזרח התיכון. הניסיון הבינלאומי של מר כהן וההיכרות שלו עם אזורים אלה הם נכס גדול עבורנו".

יוסי כהן עצמו הגיב לפרסום ואמר: "לסופטבנק גישה חלוצית להשקעות, מה שיצר עבורה את פורטפוליו השקעות הגדול בעולם לטכנולוגיות חדשות. הטכנולוגיה המתקדמת בישראל והתרבות היזמית מתאימה לחזון ההשקעות של סופטבנק ואני מצפה לסייע להן להתחבר לחברות בצמיחה מהירה ולסייע להם להצמיח אותם באזור ובעולם כולו".

יוסי כהן קרן השקעות מינוי המוסד הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד