כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גזירת ליברמן

אשת אברך דת"ל: "נמשיך ללמוד תורה גם במחיר של עוני"

שר האוצר הודיע על קיצוץ ושלילת הסבסוד למעונות היום לילדי אברכים, גם בציונות הדתית מתקשים. אשת אברך באחת מישיבות המגזר מספרת: "הילדים שלי כבר רשומים; מדובר בעיוות" | בנוסף קראה לשרים: "התייחסו ללימוד התורה כערך עליון"

אשת אברך דת"ל: "נמשיך ללמוד תורה גם במחיר של עוני"
לומדים תורה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ברקע הדרישה של ישיבות בציונות הדתית מנפתלי בנט לבטל את הגזרה, היום (שישי) אחת מנשות האברכים, שבעלה לומד בישיבה גבוהה במגזר, אומרת כי הם ימשיכו ללמוד תורה גם במחיר של עוני.

"בחרנו בחיי הפשטות למען האידיאל של לימוד התורה שאני רואה בו ערך למען כלל ישראל", אמרה נעמה מושקוביץ, אשתו של אברך. "אנחנו יודעים שיש מחירים כלכליים לכך".

היא המשיכה: "אני לא מבקשת שיתרמו לי, אבל כמו שברור לכולם שלימודים אקדמאיים מצדיקים סבסוד, גם כשמדובר בתחום מדעי הרוח, בוודאי שלימודים גבוהים בישיבות הנאמנות למסורת ישראל הם נכס יקר לעתיד המדינה".

"מבחינה כלכלית מדובר בגזירה קשה ביותר שרק תגרום לי כאשה לצאת ממעגל העבודה, ולא תכניס את בעלי אליו. נמשיך ללמוד תורה גם במחיר חיי עוני", הודיעה מושקוביץ.

"אני קוראת לשרי הממשלה להבין שנדרש להתייחס ללימוד התורה כערך עליון שעתיד מדינת ישראל תלוי בו", קראה לשרי ממשלת השמאל, "קורה פה משהו הזוי, חודשיים לפני תחילת שנת הלימודים מודיעים לנו שהחליטו לחתוך בבשר החי".

"גם אם מישהו היה רוצה להוביל מהלך דרקוני כזה, הרי שנדרש לתת זמן לציבור להתכונן. הילדים שלי כבר רשומים במעונות, הכל מסודר לקראת שנת הלימודים הקרובה. מדובר בעיוות", סיכמה.

מעונות יום קיצוץ תקציבים אשת אברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד