י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חודש לממשלת השינוי

היועץ האסטרטגי: כל יו"ר מפלגה, ראש ממשלה בפני עצמו

היועץ האסטרטגי ישראל בכר התייחס למכשולים שעברה הממשלה השבוע, בראשם החלטתו של שר האוצר לבטל את סבסוד מעונות היום • לדבריו: "נתניהו מבין שהוא כבר לא ראש הממשלה" |קו השבר בקואליציה: "רע"מ מול המשותפת"

היועץ האסטרטגי: כל יו"ר מפלגה, ראש ממשלה בפני עצמו
בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שבוע נוסף ולא פשוט בכלל עבר על הממשלה החדשה, שנפתח בהכרעה על חוק האזרחות שנפל והעניק נקודות לאופוזיציה, ותם בדרמה שעורר שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן, שהודיע כי סבסוד מעונות היום לאברכים ייפסק. היועץ האסטרטגי ישראל בכר שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103FM והביע את דעתו על הדברים.

יבכר התייחס לשבוע המתוח שעבר על הקואליציה, ולאתגרים הניצבים בפניה, ואמר: "השבוע ראינו אופוזיציה לוחמת, ומנגד מקהלה ממשלתית שעדיין מזייפת". לדבריו, "כל יו"ר מפלגה בממשלה הזו, הוא ראש ממשלה בפני עצמו. כלומר יש לו כוח פוליטי דומה לבנט וזה חושף את בעיית השליטה של בנט. כך הממשלה לא תוכל להחזיק לאורך זמן".

הוא התייחס לרפורמה שמקדם שר האוצר הטרי אביגדור ליברמן, והודה: "אני לא יודע אם הוא גרם לנזק מידי. הוא לא עדכן את בנט בעניין, וזו דוגמה לכך שכל ראש מפלגה בממשלה הוא כמו ראש הממשלה עצמו".

כמו כן, העריך: "אם ראשי הקואליציה לא ינגנו במנגינה אחת הממשלה לא תוכל להחזיק מעמד לאורך זמן". לדעתו, "הרשימה המשותפת היא שתקבע את הישרדותה של הממשלה. המאבק בין מנסור לטיבי הוא הסיפור האמיתי. קו השבר הוא לא במפלגות הציניות, אלא רע"מ מול המשותפת".

על השבת האחרונה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במעון ראש הממשלה הרשמי בבלפור, אמר: "נתניהו כבר מתפקד כיו"ר אופוזיציה לוחמני אז הוא החליף דיסקט. נתניהו לא רואה עצמו כרגע כרה"מ, הוא מבין שהוא יו"ר האופוזיציה. הוא איש מאוד משימתי וריאלי, הרגש הוא משני. הוא ממוקד מטרה. כן בלפור, לא בלפור? זו שאלה משנית".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM.

ממשלת בנט לפיד ישראל בכר ניסים משעל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד