כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האיראנים ניסו לאסוף מודיעין?

מאבטח 'אל על' גילה מזוודה חשודה והטיסה שבה לשדה

שדה התעופה של בריסל פונה למשך 90 דקות לאחר שהתגלתה מזוודה חשודה. טיסת קטאר איירווייז נאלצה לחזור לבריסל | חקירה גילתה כי המזוודה שייכת לאישה ממוצא איראני | בישראל בודקים אם הרקע הוא ניסיון איסוף מודיעין איראני

מאבטח 'אל על' גילה מזוודה חשודה והטיסה שבה לשדה
מזוודה בשדה תעופה צילום: unsplash

המשטרה הפדרלית הבלגית גילתה בערבו של יום חמישי 'מטען חשוד' בדמות מזוודה שככל הנראה נשכחה בשדה התעופה בבריסל והחליטה לפנות נוסעים משני אולמות היציאה (1 ו-2), וכן פינתה מרכז חיסונים בבניין שהוקם על ידי מספר ערים בבלגיה, הסמוכות לשדה התעופה.

על פי הדיווחים בתקשורת הבלגית, השוטרים חסמו את הגישות השונות לשדה התעופה ויחידות צבא הובאו למקום. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, נוסעת בטיסת קטאר איירווייז, טיסת QR194 מבריסל לדוחה, קטאר, זוהתה כבעלת המזוודה, המטוס מסוג איירבוס נאלץ לחזור לבריסל אחרי שכבר היה באוויר.

מצב החירום בוטל לאחר כשעה וחצי, לאחר שכוחות הביטחון אישרו כי "מדובר באזעקת שווא", עם זאת, כמה טיסות עוכבו למשך כשעתיים, כך אמרה נת'ליי פיירארד, דוברת שדה התעופה. שום טיסה לא בוטלה, אך "כל הערב ניסינו להדביק את הפער בגלל העיכוב" הוסיפה הדוברת.

מחוץ לשדה בזמן הדרמה. צילום: משרד ההגנה של בלגיה.

איתמר אייכנר מדווח באתר Ynet, כי מאבטח של 'אל על' הוא זה שמצא את המזוודה, וחקירה הובילה לכך שאותה מזוודה שייכת ככל הנראה לאישה ממוצא איראני המתגוררת בבריסל, והייתה כבר על טיסת קטאר איירווייז בדרך לדוחא. משטרת בלגיה הורתה למטוס האיירבוס לשוב על עקבותיו, ולפי אחד הגורמים האישה הורדה ממנו ונעצרה. לאחר בדיקת המזוודה לא נמצא בה חומר נפץ, אלא - לפי הטענה - רק חבילות אלכוג'ל.

לפי גורמים במערכת האבטחה של 'אל על' בבריסל, היה זה ניסיון של איראן לבדוק את מערכת האבטחה בנמל התעופה ולדלות מידע על אופן הפעולה של צוות האבטחה של 'אל על'. "המאבטח פעל כראוי ובקור רוח ובכך מנע פיגוע עתידי", אמרו.

אל על מזוודה מטען בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד