י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לבנט ושקד נמאס

זה מה שגרם לשינוי הגישה ב'ימינה' כלפי החרדים

לפי בכירים ב'ימינה' בהקמת הממשלה בנט ושקד האמינו שבהמשך החרדים יצטרפו לממשלה, אלא שהמתקפה הקשה נגדם גרמה להם לשנות את התפיסה

זה מה שגרם לשינוי הגישה ב'ימינה' כלפי החרדים
בנט וליצמן במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגזרה שהנחית ליברמן על אלפי משפחות חרדיות בהחלטתו על שינוי קריטריון במענק למעונות יום, עוררה סערה במערכת הפוליטית וחשש של ממש בקרב החרדים שאנו בתחילתה של תקופה קשה ועמוסת גזרות.

הכתבת דפנה ליאל סיפרה ב'חדשות 12' מפי גורמים ב'ימינה' שבשעת הקמת הממשלה בימינה בנו על שיתוף פעולה עתידי עם החרדים והאמינו שבהמשך הם יצטרפו לממשלה. בשל כך ב'ימינה' נזהרו שלא לפגוע בחרדים ובוודאי שלא היו מאשרים מהלך כפי שהנחית ליברמן השבוע עם 'גזרת המעונות'.

ליאל מסבירה כי שינוי הגישה של בנט ושקד כלפי החרדים הגיע לאחר שהם נפגעו עמוקות מהמתקפה הקשה של חברי הכנסת החרדים על ימינה מיד לאחר הקמת הממשלה, בשיאה של המתקפה הצבעונית, קרא ליצמן לבנט להוריד את הכיפה מראשו.

אמירתו של שר השיכון לשעבר עוררה זעם ציבורי ובימינה חשו עלבון צורב. בנט ושקד חשבו שהמתקפה היתה בוטה מדי ואין ממנה דרך חזרה ובגלל זה לא עצרו השבוע את ליברמן מהמלך האנטי-חרדי המובהק שהציג לראווה. 

הפרשנית דנה וויס מציינת כי ההחלטה שקיבל ליברמן על הורדת הסבסוד למעונות יום לחרדים, דומה לחלוטין להחלטה שקיבל נתניהו כשכיהן כשר האוצר ב-2003, אך אז נתניהו עשה זאת בהדרגה – בעוד ליברמן הכה בפטיש, לדבריה.

מפלגת ימינה נפתלי בנט אביגדור ליברמן איילת שקד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד