י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הערכה: נועד לפעילות טרור

תיעוד: כך סוכלה הברחת נשק של חיזבאללה לתוך שטח ישראל

יחידת הגבולות של משטרת ישראל בשיתוף כוחות צה"ל סיכלו בליל שבת הברחת נשקים בגבול לבנון. מדובר בתפיסה של 43 כלי נשק - ההברחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בגבול לבנון בשווי המוערך בכשני מיליון ושבע מאות אלף שקלים • צפו בתיעוד מעמדת התצפית של צה"ל

תיעוד: כך סוכלה הברחת נשק של חיזבאללה לתוך שטח ישראל
ניסיון הברחה בגבול לבנון צילום: דובר צה"ל

במהלך ליל שבת הצליחו צה"ל והמשטרה, בפעילות משותפת, לסכל הברחת נשק גדולה מלבנון לשטח ישראל. במהלך ניסיון ההברחה נתפסו כ-43 כלי נשק בשווי של כ- 2,700,000 ש"ח. הנשק נתפס בתחומי הכפר ע'ג'ר בגבול לבנון.

במערכת הביטחון ובמשטרה מעריכים כי מדובר בהברחה הגדולה מזה כעשור. יחד עם זאת, ככל שחולף הזמן במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה עומד מאחורי ההברחה וכי היעד הסופי היו גורמי טרור בישראל. זאת, בשונה מההברחות המוכרות למשטרה, אז מדובר בגורמי פשיעה שמנסים להשיג נשק מעבר לגבול.

מדובר צה"ל נמסר היום כי תצפיות צה"ל זיהו הלילה חשודים שהעבירו אמצעי לחימה משטח לבנון לשטח ישראל באזור הכפר ע'ג'ר שבמרחב החטיבה המרחבית 'חירם'.

כוחות צה"ל זיהו את ההברחה באמצעים שונים, גלויים וסמויים. במהלך האירוע המבצעי ובשיתוף עם כוחות משטרה מיחידת הגבולות של מחוז צפון נתפסו 43 אקדחים בשווי מוערך של מליוני שקלים.

"כוחות צה"ל עוקבים אחר כל הנעשה לאורך הגבול, ופועלים במאמץ נרחב אל מול תופעת הברחות הסמים ואמצעי הלחימה מגבול לבנון", מסר דובר צה"ל.

מי שהביאו לתפיסת הענק אלו אנשי יחידת יג"ל, הפועלים לסיכול הברחות של סמים ונשק בגבול לבנון בשיתוף פעולה עם תצפיות של צה"ל שזיהו את ההברחה משטח לבנון לשטח ישראל.

בצה"ל מעריכים כי ניסיון ההברחה נעשה בסיוע ארגון הטרור חיזבאללה - והיעד הנשק היה פעילות טרור בשטח ישראל. יחד עם צה"ל, חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון חוקרים את העומדים מאחורי הברחת האמל"ח בארץ.

ממשטרת ישראל נמסר: "שוטרי היחידה פועלים בכל גבולות המחוז הצפוני, בכל ימות השנה ובכל מזג האוויר בכדי למנוע ולסכל הברחות אמצעי לחימה וסמים מסוכנים לתוך גבולות ארץ ישראל. פעילות השוטרים בקו הגבול מונעת מכמויות גדולות של כלי נשק וסמים מסוכנים להגיע לתוך הישובים בשטח המדינה ולשמש בידי גורמים עבריינים ופח"עים למטרות טרור, אלימות וסחר".

ניסיון הברחה הברחת נשק גבול לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד