י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כבר לא מפחד

"באתי באומץ לנתניהו": ישראל כץ מרים ראש מול הבוס לשעבר

שר האוצר לשעבר ישראל כץ מרגיש שזו העת להרים ראש ולמצב את עצמו כיורשו של נתניהו, ובראיון שפורסם בסוף השבוע הוא לא חוסך מביקורת כלפי הבוס לשעבר. הוא חושף שניהל עם נתניהו מספר שיחות בהן ניסה לשכנעו במהלך המו"מ לפנות את ראשות הממשלה לטובת בכיר אחר בליכוד

"באתי באומץ לנתניהו": ישראל כץ מרים ראש מול הבוס לשעבר
ישראל כץ ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנים בהן נהנה בנימין נתניהו משליטה אבסולוטית בתנועת הליכוד, מפלגת השלטון חזרה לאופוזיציה, ממנה הספיקה לשכוח. החברים, שהציגו נאמנות עיוורת ליו"ר במשך השנים האחרונות, מתחילים להשמיע קולות של מרד.

אחד מהבכירים שבהם הוא שר האוצר לשעבר ח"כ ישראל כץ שבשנים האחרונות כיהן במגוון תפקידים בולטים תחת נתניהו והיה אחראי על לא מעט יוזמות, הן בתחבורה והן במשרד האוצר, בתפקידו שם זכה ללא מעט ביקורת בעיקר על תכניות כלכליות ומענקים בתקופת משבר הקורונה.

בסוף השבוע פורסם ראיון של כץ לאתר 'n12' ובדבריו לא חוסך בביקורת – אם כי עדיין מרומזת – כלפי ראש הממשלה לשעבר נתניהו והוא מנסה למצב את עצמו כמועמד לתפקיד ראש הממשלה.

"הובלתי את משרד האוצר בתקופה הכי קשה והיום כל העולם משבח אותנו", אומר כץ תוך שהוא מדגיש שאינו נוהג להגיד על עצמו סופרלטיבים. "השנה שלי באוצר שווה חמש שנים, מדינת ישראל פשוט ניצלה מהמכה הכי חמורה שהייתה במאה השנים האחרונות. השנה הזו, שאני אחראי עליה בלעדי, תיחשב כאחד הדברים הגדולים שבוצעו".

כץ גם מדגיש כי פעל ביוזמתו במשרד ולא תחת הדרכתו של נתניהו: "הוא לא נגע בכלום, לא היה קשור. הוא היה עסוק בדברים אחרים. זה רק אני. כל התוכניות היו שלי. אני הצגתי אותן, העברתי אותן בכנסת לבד, וידאתי את הביצוע שלהן. הייתי באחריות מלאה".

כץ מספר על שיחה שהתקיימה בינו לבית נתניהו כשנכנס לאוצר: "נתניהו אמר לי שכשהוא היה שר אוצר, אריק שרון אמר לו 'תסתדר לבד'. אמרתי: הבנתי, אני אסתדר לבד".

המראיין תהה האם לא הפריע לו שבמהלך כהונתו באוצר נתניהו היה זה שנטל את הקרדיט והוביל את מסיבות העיתונאים: "נתניהו לוקח קרדיט באופן קבוע – גם מתוקף אישיותו ומעמדו וגם כשיטת עבודה. רק על העבודה שלי הוא לוקח קרדיט? זה שנים על שנים. בסדר. אם הוא לא היה לוקח קרדיטים, הוא לא היה ביבי".

כץ חושף את הדין ודברים שניהל עם נתניהו במהלך המו"מ להרכבת ממשלה: "כשהמנדט היה עדיין אצלו ניהלנו שלוש שיחות, חלקן נוקבות. באתי באומץ, אף אחד לא אמר לו את זה. 'השותפים' פחדו. ישבנו בארבע עיניים ואמרתי לו: הדבר הכי טוב שיכול לקרות לליכוד ולך זה שמרכז הליכוד יבחר מועמד לתקופה קצובה. ואז אפשר יהיה להרכיב ממשלה, ואתה תוכל לחזור אחר כך. אתה לא מצליח להרכיב, הצעת לכל ראש מפלגה קטנה רוטציה – אז למה לא לליכוד? זה הכי נכון, הכי הגיוני וגם הסיכוי הכי גבוה להקים ממשלה".

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר, עבר בכנסת החוק שזכה לכינוי 'חוק פיצול הליכוד', לפיו ארבעה ח"כים בלבד יוכלו להתפצל ממפלגה ולא יהיה צורך בשליש מפלגה. האם ישראל כץ יהיה מבין העריקים לקואליציה? ימים יגידו.

ישראל כץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד