י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טרגדיה ביישוב

בת 3 ננעלה ברכב ונמצאה בשבת ללא רוח חיים

במהלך השבת שחלפה נקבע מותה של ילדה בת שלוש בבית החולים סורוקה בבאר שבע. זאת, לאחר שננעלה ברכב לזמן ממושך ביישוב מעגלים שבנגב, כשהבחינו בהעדרה, החלו בסריקות, ואיתרו אותה ללא הכרה כשהיא נעולה ברכב המשפחתי. שוטרי תחנת נתיבות פתחו בחקירה

בת 3 ננעלה ברכב ונמצאה בשבת ללא רוח חיים
נהיגה במהירות מופרזת צילום: pixabay

במהלך השבת שחלפה נקבע מותה של ילדה בת שלוש בבית החולים סורוקה בבאר שבע. זאת, לאחר שננעלה ברכב לזמן ממושך ביישוב מעגלים שבנגב, כשהוריה התארחו אצל משפחתם ביישוב, ולא הבחינו בהעדרה למשך זמן-מה. כשהבחינו בכך, החלו בסריקות, ואיתרו אותה ללא הכרה כשהיא נעולה ברכב המשפחתי. שוטרי תחנת נתיבות פתחו בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

צוות מד"א פינה את הילדה לבית החולים כשהיא במצב אנוש תוך כדי ניסיונות החייאה. מבית החולים סורוקה נמסר כי היא הובאה בשעות אחר הצהריים למלר"ד ילדים, אך לאחר ניסיונות החייאה נוספים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

חובש בכיר במד"א שמעון ממן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לרכב ילדה כבת שלוש מחוסרת הכרה, עם חום גוף גבוה, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, ופינינו אותה לבית החולים תוך פעולת החייאה במצב אנוש".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 מתו עשרה ילדים מהילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "ילדים אינם מבוגרים קטנים. הם סקרנים וחוקרים את הסביבה, אבל אין להם את הידע והיכולות להיחלץ ממצבי סיכון. כך למשל, הם יכולים להיכנס למכונית חונה, אך לא ידעו לצאת ממנה באופן עצמאי. מסיבה זו, חשוב לנעול מכוניות חונות, במיוחד אם החנייה בחצר הבית".

"בנוסף, מרחיקים את מפתחות הרכב מהישג ידם של ילדים. בזמן הכניסה למכונית שומרים את המפתח אצל הנהג ומשאירים דלת או חלון פתוחים למניעת נעילה אוטומטית של הרכב כשהילד בפנים", סילבינגר הסבירה.

נשכחה ברכב שכחת ילדים ברכב שכחת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד