י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא מסוגלת להשתחרר מהמחזה"

הכישלון והמפלה: איילת שקד סוגרת חשבון ותוקפת

בעקבות ההתקפות כלפיה מצד גוש נתניהו באופוזיציה, שרת הפנים התייחסה בפוסט ארוך לנפילת חוק האזרחות, בהצבעה במליאת הכנסת בתחילת שבוע שעבר, ותקפה: "לא העליתי על דעתי שחברי האופוזיציה יתנגדו לחוק הזה" | היא פנתה לימניים: "תבינו את ההישג שלנו: רע"מ ומרצ הצביעו בעד החוק"

הכישלון והמפלה: איילת שקד סוגרת חשבון ותוקפת
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

אחרי שחוק איחוד המשפחות (חוק האזרחות) נפל במליאת הכנסת בתחילת השבוע, הערב (מוצ"ש) שרת הפנים איילת שקד התייחסה לנפילתו ולטענות בימין על השינויים שביצעה בחוק לטובת מפלגות רע"מ ו'מרצ'.

בפוסט שפירסמה בפייסבוק, תקפה בכירת 'ימינה' את בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ׳ ואת המפלגות החרדיות על נפילת החוק. בנוסף, טענה כי החוק כלל לא שונה, אלא עלה בכל שנה להצבעה, והתייחסה להתנגדותו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגתה.

"ב-7 ביולי 2021 הטלפון לא הפסיק לצלצל בלשכתי", פתחה את דבריה. "על הקו היו ערבים מיו"ש ששאלו איך אפשר להיכנס לישראל. אמרתי להנחות את המזכירות לתת להם את הטלפון של לשכתו נתניהו ושל סמוטריץ, הם כבר יסדרו להם ישר אזרחות".

"נשאלת השאלה לחברי הליכוד, האיחוד הלאומי והחרדים", כותבת שקד, "האם המשוואה היא שכשאתם בקואליציה החוק הזה חשוב לביטחון ישראל וכשלא נח לכם בספסלי האופוזיציה אתם משתמשים בו כדי לנגח את הקואליציה?".

"בתחילת התהליך, כשידענו שהחוק הזה לפתחנו, לא העליתי על דעתי שחברי הכנסת מהאופוזיציה יתנגדו לחוק הזה", טענה שקד, "הרי הם רק אישרו אותו בממשלה! אמרתי לעצמי שכשאביא את החוק לכנסת יהיה לו רוב אדיר, כך שאני לא באמת צריכה לדאוג".

היא תקפה: "לא העזתי לדמיין שאותם אנשי ימין בראשם נתניהו "מר ביטחון"! ישתמש במה שהוא יודע היטב כמה דרמטי הוא לישראל, כדי לנגח את הקואליציה. חשבתי לעצמי, "זה ספין". לא האמנתי שיפילו חוק כל כך חשוב למדינה".

'כמה שעות לפני ההצבעה, כשהבנתי שאין מנוס ושהאופוזיציה בדרך להפיל את החוק, נכנסתי לראש הממשלה בנט ואמרתי לו: 'החוק הזה לא ייפול, אני פשוט לא מוכנה שהוא יפול'", סיפרה שרת הפנים.

לדבריה, "החלטנו לתת גז על מו"מ מול מרצ ורע"מ כי הבנו שזה עדיף מאשר לפתוח את הדלת הקדמית לאזרחות של עשרות אלפי פלסטינים בישראל, הליכוד העניק על מגש של כסף זכות שיבה זוחלת בחסות נישואין".

"אני שומעת את הטענה", התייחסה לטענות על ישיבתם בממשלה עם מפלגותיהם של הורביץ ועבאס, "כן! הקמנו ממשלה עם רע"מ ומרצ שהצביעו בעד החוק החשוב הזה בניגוד לצו מצפונם! זהו הישג אדיר לממשלה עבור ביטחון ישראל!".

"זה מחזק את החוק מול בג"ץ, והאופוזיציה בניגוד לכל ערך אמיתי של ציונות הצביעה נגד. אתם מבינים את האבסורד?!", תהתה שרת הפנים.

לאחר מכן התייחסה לטענות שהחוק שונה וכתבה:

"ובכן זה שקר. בחוק שהעליתי להצבעה במליאה ביום שלישי לפנות בוקר לא שונה דבר. זה אותו חוק בדיוק שעולה כל שנה. בואו נגדע אותו באיבו, לפניכם הסבר על ההסכמות בתוך הקואליציה שאינן משפיעות על נוסח החוק:

שר הפנים הקודם, ח"כ אריה דרעי, שנאבק על החוק הזה בכל שנה מול עתירות רבות שהוגשו לבג"ץ, שידרג ב-2016 את מעמדם של 1,600 פלסטינים בעלי אישור שהייה ואישר להם תושבות ארעית.

מדובר על 1,600 ששוהים בישראל כבר עשרים שנה והגישו בקשה לפני 2003 (לפני שחוקק החוק). גם אני ביקשתי במסגרת הפשרה לאשר ל-1,600 שוהים מעמד תושבות ארעית, 1,600 שמתוכם 1,200 או הגישו בקשה לפני 2003 לפני כניסת החוק לתוקף או שהם בני 55 ומעלה.

בבג"ץ יש עתירה לגבי חתך גילים זה, ולכל אלה יינתן אישור רק לאחר בדיקה ביטחונית פרטנית. נותרנו עם עוד 400 מקרים הומניטריים שיאושרו גם כן רק לאחר בדיקה ביטחונית פרטנית".

על חברה למפלגה, עמיחי שיקלי, כתבה שקד: "את ההסכם הזה עשיתי כשאני יודעת שאני מסתמכת על הקול שלו. לאורך כל השיח על החוק הוא התחייב שיצביע בעדו, שהוא לא יפתיע אותי. 'אני לא איש של ליל חניונים' אמר לי, ואני האמנתי לו".

"אלא שהוא בחר להאמין לשקרים של הליכוד והאיחוד הלאומי לגבי המספרים המדומיינים של ההבנות. באישון לילה קראתי לו לחדרי ואמרתי לו ברחל בתך הקטנה שההסכם לא שונה במילימטר", תקפה.

"יש מחזה אחד שאני לא מסוגלת להשתחרר ממנו וזה קולות הצהלה ומחיאות הכפיים של בצלאל, מירי רגב וחבריהם לצד מחיאות הכפיים והצהלות של איימן עודה, אחמד טיבי וסמי אבו-שחאדה חברי המשותפת", סיכמה.

חוק איחוד משפחות איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד