ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הח"כים שסומנו

דיווח: החיזור ההדדי אחר 'הרשימה המשותפת'

ראשי הקואליציה מקיימים מגעים עם ראשי 'הרשימה המשותפת' בניסיון להשיג את תמיכתם בהעברת תקציב המדינה. מאידך, ב'משותפת' מסתייגים: "הקואליציה תצטרך להתאמץ מאוד כדי לשכנע אותנו לשתף פעולה". בתוך כך, גם בליכוד מנסים להשיג את הצבעות 'המשותפת'

דיווח: החיזור ההדדי אחר 'הרשימה המשותפת'
אחמד טיבי ואיימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי הקואליציה מקיימים מגעים עם ראשי 'הרשימה המשותפת' בניסיון להשיג את תמיכתם בהעברת תקציב המדינה.

גורמים ברשימה המשותפת אומרים כי הם נכונים לסייע לקואליציה בהעברת התקציב. זאת בשל חוסר העניין שלהם בבחירות נוספות ובחזרת נתניהו לשלטון. במקביל, גם בקואליציה מבינים שבלי עזרת המשותפת העברת התקציב היא משימה כמעט בלתי אפשרית. כך דיווח ספי עובדיה ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח של עובדיה, דרישות הסיעה הערבית הן בעיקרן כלכליות כאשר גישושים ראשונים מול ראשי הקואליציה כבר החלו. הגישושים מתנהלים לאחר שמוקדם יותר השבוע הצליחה הקואליציה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט להביא לאישור דחיית המועד הסופי לאישור התקציב.

כמו כן, בקואליציה לא מסתפקים בהבנות ספציפיות בנושא התקציב בלבד, אלא פועלים להסכמות רחבות יותר בשורה של נושאים. דפנה ליאל דיווחה ב'חדשות 12' כי ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ חותרים להסכמות רחבות יותר עם ראשי הרשימה המשותפת, שיאפשרו להם להיות רשת ביטחון לממשלה בשורה של נושאים - לא בענייני בטחון כמובן.

במסגרת המגעים נועד גנץ עם בכיר הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, במהלך השבוע שחלף. בלשכת גנץ טוענים כי השניים שוחחו על נושא ספציפי וכי אין עדיין הסכמות כלליות.

שר הרווחה מאיר כהן אישר במהלך ראיון ל'חדשות 12' כי מפלגתו 'יש עתיד' חותרת להבנות רחבות יותר מול הרשימה המשותפת כדי להבטיח את יציבות הקואליציה: "יש נושאים שאפשר לשתף בהם פעולה. גם אנחנו יודעים לעשות פוליטיקה", אמר כהן.

מאידך, גורם בכיר ברשימה המשותפת התייחס לסוגיה ברשת ב', ואמר כי "הקואליציה תצטרך להתאמץ מאוד כדי לשכנע אותנו לשתף פעולה בהצבעה על התקציב".

לצד זאת, לפי הדיווח של העיתונאי מוחמד מג'אדלה מגיש ופרשן רדיו נאס, גם מהליכוד נעשתה פנייה ל'משותפת'. מדובר בחברת הכנסת גילה גמליאל, שרה לעבר בממשלות נתניהו, שעל פי הדיווח ביקשה את הסיוע של חברי 'המשותפת' בהצבעות במליאת הכנסת נגד הקואליציה.

הרשימה המשותפת הליכוד קואליציה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד