י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לעצירת מגפת הקורונה

ראשי הקהילות היהודיות התפללו בקברי נפטרי מגפת הטיפוס

לאור המצב הקשה באיראן בעקבות מגפת הקורונה וחוסר במים וחשמל, יהודים עלו להתפלל בקברי קדושים והעתירו למען אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה | הרב הראשי פסק: יהודים חולי קורונה לא יצומו בתשעה באב

ראשי הקהילות היהודיות התפללו בקברי נפטרי מגפת הטיפוס
קברי אבות ונפטרי הטיפוס באיראן צילום: באדיבות המצלם

בסוף השבוע עלו יהודי איראן בראשות הרב יהודה גראמי, רבה הראשי של איראן, לקבריהם של יהודי איראן כדי להעתיר בתפילה ובתחנונים לבורא עולם ש'אולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם'.

הקהילות היהודיות ברחבי איראן מתמודדות בימים אלה עם גל נוסף של מגפת הקורונה שהפילה חללים רבים מקרב אנשי הקהילות, ברחבי איראן קיים מחסור חמור בחשמל בעקבות החום הכבד, ובמקומות שונים אין מים לתושבים שיצאו להפגין נגד הרשויות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחסדי שמים ליהודים אין מחסור במים, אך למשך שעות ביממה, אין להם חשמל.

נציגים של הקהילות יחד עם רבה הראשי של איראן, עלו לקבריהם של עשרות יהודים קדושים, חלקם צעירים מאד, שבמלחמת העולם השנייה ברחו לאיראן, שם נפטרו רבים ממגפת הטיפוס, רובם היו צעירים מפולין שברחו מהנאצים, חלקם היו ילדי טהראן שלפני הגעתם לארץ, חיו במחנה שהקימו שם בשבילם.

המצב הקשה בעקבות הקורונה והחוסר בחשמל בחסות עומס חום קיצוני, הביא לחולים רבים בקהילות היהודיות, ששאלו את הרב הראשי הרב יהודה גראמי, האם עליהם להתענות בתשעה באב והוא הורה להם על פי עצת רופאים, שלא להתענות, ואף פסק לאלו שהיו במגע איתם, לא להתענות כלל.

בשבועות האחרונים לאחר שנגיף הקורונה היה תחת שליטה באיראן, הקהילות היהודיות החלו לחגוג חתונות, אמנם עדיין תחת מגבלות, רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי פרסם בחשבונות המדיה החברתית שלו מספר אירועים מרגשים, חתונות, בריתות, רק לפני כחודש שופץ לתפארת מקווה הטהרה בטהראן. הרב משמש בין היתר גם כמוהל בבריתות באיראן. אך נראה עכשיו שהמצב לא טוב, וההגבלות חזרו, כולל סגירת בתי הכנסת.

יהדות איראן היא אחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר בעולם, ועל פי המסורת הגיעו אליה בגלות שלאחר חורבן בית המקדש הראשון. לפני המהפכה האיראנית ב-1979 חיו במדינה כ-80 אלף יהודים, אולם לאחר השתלטות האייתולות עזבו רובם המוחלט את המדינה לטובת ישראל וארה"ב.

הרב יהודה גראמי יהודים באיראן קורונה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד